Vjačeslavs Dombrovskis
Ja mēs runājam par Rail Baltica projekta pamatotību, tika pasūtīts apjomīgs pētījums, kas tomēr sniedza atbildes par šī projekta ekonomisko pamatotību. Un šie secinājumi nebija tik graujoši, kā to saka Magoņa kungs. Iespējamais kravu un pasūtījumu apjoms ir stipri atkarīgs no pašas infrastruktūras esamības. Rail Baltica ir paredzēta diezgan liela atbalsta intensitāte no Eiropas Savienības līdzekļiem. Es precīzi neatceros, bet tā varētu būt līdz pat 80%. Savukārt šāda veida atbalsta intensitāti dabūt kādam projektam, kas darbotos austrumu-rietumu virzienā, būtu grūti. Tomēr gribu vēlreiz uzsvērt, ka statistika dienvidu un ziemeļu dzelzceļa virziena noslogojumā ir maza gluži vienkārši tāpēc, ka tāda ekonomiski izdevīga savienojuma pašlaik faktiski nav.