Jaunās paaudzes Legacy ir veidots pilnīgi no jauna, un tas ir darīts, sākot no salona - dizaineri sākotnēji izstrādāja ievērojami plašāku un ietilpīgāku salonu un tad ap to būvēja pašu automašīnu. Rezultātā Subaru ir radījis šī modeļa divdesmit pastāvēšanas gados lielāko Legacy - tas ir paaudzies visos parametros un izceļas ar nepieredzēti plašu vietu automašīnas pasažieriem. To sevišķi var izbaudīt, atverot aizmugurējās sānu durvis, kuras ir gandrīz vai divreiz (universāla versijā - pusotru reizi) plašākas, un nosēžoties aiz augumā ražena vadītāja - pasažiera ceļi pat nepieskaras pie priekšējā sēdekļa atzveltnes. Turklāt aizmugurējās rindas sēdekļu atzveltnes ir ne tikai nolaižamas, bet ir arī regulējams to slīpums. Vēl viens svarīgs jaunums ir rāmis, uz kura balstīti spēka agregāti. Ar tā palīdzību ir izdevies iztikt bez dzinēja tieša kontakta ar virsbūvi, tādējādi Legacy salonā ir mazāk jūtama dzinēja vibrācija un tas ir daudz klusāks.
Subaru Legacy, kā ierasts, ir pieejams gan ar sedana, gan universāla tipa virsbūvēm un Subaru leģendārajiem bokserdzinējiem. Legacy dzinēju gamma sastāv no 2,0 litru, 150 zirgspēku un 2,5 litru, 167 zirgspēku atmosfēriskajiem benzīna dzinējiem, 2,0 litru, 150 zirgspēku dīzeļdzinēja, kā arī 2,5 litru, 265 zirgspēku turbodzinēja, kas līdzīgi kā Subaru Impreza WRX 265 Eiropā tiek piedāvāts tikai Baltijas iedzīvotājiem. Runājot par Legacy pārnesumkārbām, nākas atkal pieminēt revolūciju - Subaru līdz ar jauno Legacy ir laidis klajā pasaulē pirmo variatora tipa pārnesumkārbu Lineartronic, kurā klasiskais siksnas pārvads ir aizstāts ar ķēdi, tas devis neticami labus rezultātus. Šī pārnesumkārba ir klusāka, ekonomiskāka un - pats galvenais - strādā ātrāk par citām automātiskajām un variatora tipa pārnesumkārbām - manuālā režīmā pārnesumu pārslēgšana aizņem mazāk par 0,1 sekundi, kas liek pat divu sajūgu pārnesumkārbām pacelt balto karogu. Turklāt, lai ātri pārslēgtu pārnesumus manuālajā režīmā, nav nepieciešams pārslēgt pārnesumkārbu īpašā režīmā. Šī jaunā pārnesumkārba, kas gan Subaru simetrisko pilnpiedziņas spēku sadalījumu ir pārveidojusi par nesimetrisku 60/40, ir iespējama tikai komplektācijā ar abiem atmosfēriskajiem benzīna dzinējiem. Turbodzinējs ir pieejams tikai ar piecu pakāpju automātu, bet dīzelis - ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu.
Uz ceļa pārsteidz
Subaru automašīnas ar savām gaitas īpašībām nekad nav radījušas pārsteigumus, taču jaunais Legacy pārsteidz - tas uz ceļa uzvedas negaidīti labi. Automašīnas balstiekārta ir neticami korekta, un automašīna, pat uz muļķībām provocēta, turas pie ceļa seguma kā pielīmēta. Lielais auto uz ceļa uzvedas kā mazs sporta auto un ļauj vadītājam pat aizmirst, ka ir pie solīda ģimenes auto stūres. To gan var izskaidrot ar zemu novietoto smaguma centru, kam gan ir arī savas ēnas puses - lai to panāktu, daudzi svarīgi mezgli, piemēram, turbīna, atrodas paslēpti zem dzinēja un ir pakļauti iespējamiem triecieniem, kaut arī ar automašīnas klīrensu 15 cm ir īpaši jāpacenšas, lai ko tādu izdarītu.
Lielais brālis Outback
Teju vai vienlaikus ar Legacy saules gaismu ieraudzījis arī tā lielākais brālis Outback. Tas, līdzīgi Legacy, uz kura bāzes būvēts, ir krietni lielāks par savu priekšgājēju un ar savu robusto dizainu blakus vecajam Outback atgādina lielu aisbergu. Paskatoties uz to, liekas, ka tas drīzumā gatavojas pamest paša radīto klasi un grasās konkurēt ar kompaktajiem apvidniekiem. Jau tagad dažos parametros Outback ir pārāks par tiem, jo, piemēram, ne katrs džipiņš spēj lielīties ar 20 cm lielu klīrensu.
Outback, kas Latvijā nonāks jau novembra sākumā, tiks piedāvāts ar to pašu Legacy 2,5 litru benzīna dzinēju un 2,0 litru dīzeli, kā arī 3,6 litru, 260 zirgspēku sešu cilindru bokserdzinēju. Arī Outback versijā dīzelis tiek piedāvāts tikai ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu, kas šajā versijā ir pieejama arī 2,5 litru dzinējam kā alternatīva Lineartronic variatoram. Lielajam dzinējam ir atvēlēts tikai piecu pakāpju automāts.
Uz ceļa Outback ir tikpat stabils kā tā brālis, taču bezceļa apstākļos tas spēj daudz vairāk, jo sevišķi, ja jāšķērso dažādi zemes vai ūdens šķēršļi. Tikai lēnām mēģinot iekarot vietas, kur negribētos doties pat ar gumijas zābakiem kājās, rodas iebildumi, ka stūres iekārta nav tik informatīva, cik gribētos, taču tas izskaidrojams ar Subaru inženieru centieniem panākt, lai auto ir viegli manevrējams pilsētās.
Zelta vidusceļš
Gan Legacy, gan Outback gadījumā gribas atzīt, ka zelta vidusceļš ir 2,5 litru benzīna dzinējs ar Lineartronic variatora pārnesumkārbu. Šādā komplektācijā abi auto ir pietiekami dinamiski un atbilstoši ekonomiski. Protams, Subaru jaudas mīlētājiem tiek piedāvāts Legacy ar turbodzinēju un Outback ar lielo un tomēr šai mašīnai pārāk smago 3,6 litru benzīna dzinēju. Ekonomiskais dīzelis? Šis dzinējs ar manuālo pārnesumkārbu nav pārāk fleksibls un liek regulāri meklēt apstākļiem atbilstošāku pārnesumu, rezultātā brauciens liekas saraustīts. Iespējams, šis dzinējs ir pārāk vājš šim auto un to spētu risināt kāda automātiskā vai variatora pārnesumkārba, taču par to būs iespējams runāt tik pēc kāda pusotra gada.