Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +9 °C
Apmācies
Trešdiena, 6. novembris
Leonards, Leons, Linards, Leo, Leonarda

Seši cilindri ar kravas kasti

Normunds Avotiņš

Amerikā sešu cilindru motors pikapā nav nekas īpašs, jo tur normāla parādība ir 4 x 4 mašinērija ar kravas kasti un vismaz pieclitrīgu V8 spēkstaciju zem pārsega. Eiropā, kur motoru tilpumus žņaudz degvielas cenas un dažnedažādi ierobežojumi, tā jau ir eksotika. Uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmie pikapu modeļi vienprātīgi apgādāti ar skaļiem četru cilindru dīzeļiem, kuru darba tilpums svārstās no diviem līdz trim litriem, parasti apstājoties pie zelta vidusceļa 2,5. Dārgākie atstāj izvēli starp šādu un triju litru motoru, pie laba vēja piedāvājot arī ne pārāk modernu automātisko pārnesumkārbu. Uz šī fona Nissan Navara V6 izskatās pēc skudras Z, kam apnikusi vienmuļā dzīve garlaicīgajā pūznī, un prāts nesas pēc kaut kā tāla un nezināma. V6 motors ar 231 zirgspēku no Pathfinder V6 vēl kaut kā būtu sagremojams, lai gan arī Navara standarta 190 ZS motoram nav ne vainas. Bet automāts ar septiņiem (!) pārnesumiem un cena 46 tūkstoši eiro? «Prātiņ, nāc mājās», vai tomēr dzimis pikapu karalis?

Tests divās sezonās

Pirmā tikšanās ar «supernavaru» iekrita ziemā ar neizbraucamām kupenām, salu, sniegputeņiem, tātad īstu raupja 4 x 4 spēkrata stihiju. Slidenie ceļi un ne pārāk veiksmīgā riepu izvēle lika braukt ar pusglāzīti. Vēl nobrīnījos, kam vajadzīgi septiņi ātrumi, ja Nissan ātrumkārba reāli izmanto piecus? Pēc 30 000 km un pusgada ekspluatācijas (spriežot pēc buktēm - diezgan nesaudzīgas ekspluatācijas) skaistā zilā Navara atkal nonāca AutoDienas garāžā. Dzinējs pa šo laiku jau bija piebraukts tiktāl, ka rūc divreiz klusāk un ar ieslēgtu klimata sistēmu patērē par litru mazāk degvielas nekā ziemā (parasts kondicionieris V6 modelim ir par prastu). Ar riepām Nissan pārstāvis atkal nošāvis greizi, jo jaudīgā Navara ar padilušiem kontinentāļiem uz grants ceļa tiecas luncināt asti tāpat kā tas krancis, kas aprej mūs no ceļmalas grāvja. Ja pikaps domāts darbam, ir puslīdz vienalga, kādas riepas uzmauktas tā 16, retāk 17, collu riteņiem. Bet kad pie durvīm nostājas hromā spīdošs visurgājējs ar 18 collu lietajiem diskiem, ir vērts piedomāt, kur un kā ar to brauksit, un piemeklēt atbilstošas riepas - turklāt dārgākās nebūt nav tās labākās. Savam pikapam es meklētu amerikāņu riepas, piemēram, General vai tamlīdzīgas, jo jeņķi light truck lietās apēduši pudu sāls, un kāda šķipsniņa no tā atlec arī mums, eiropiešiem.

Vērtības meklējumos

Iejāde triju Baltijas valstu ceļos un bezceļos pilnībā atraisījusi Navara V6 dinamisko potenciālu. Turoties pie diezgan jau nu vienkāršā stūresrata, vēl arvien mēģinu sajust topmodeļa pievienoto vērtību, kas attaisnotu summu, par kuru var nopirkt jaunu VW Touareg. Ādas sēdekļi - nu, jā, krāsaina navigācija - nu nezinu, turklāt tā uzkāra manu iPod. Atpakaļskata kamera gan ir noderīga lieta, taču, ja man būtu jāizvēlas, tās vietā es labāk uzliktu sietu, kas sargā pakaļējo stiklu. Nissan no sirds centies padarīt Navara kabīni pēc iespējas līdzīgāku Pathfinder, taču lielais SUV jau arī nepretendē uz izsmalcinātāko salonu klasē. Un Navara LE ar 2,5 litru motoru un piecpakāpju automātu maksā veselus desmit tūkstošus mazāk. Diez vai tā brauc par desmit tūkstošiem sliktāk. Tad varbūt nobraucam no ceļa?

Piemineklis pašam sev

Nissan apvidus automašīnas man patīk ar to, ka, piepeši beidzoties ceļam zem riteņiem, tās brauc tāpat kā iepriekš. To lieliski pieprata vecā Navara, tagad Nissan NP300 un ar vēl labākām sekmēm turpina asiem bruņumašīnas stūriem apveltītais pikaps. Šis talants gan nav kompliments Navara gaitas īpašībām uz asfalta, taču no automobiļa ar atsperlāgām nevar prasīt, lai tas būtu tikpat komfortabls un stabils kā dārgs džips uz pneimoatsperēm. Navara V6 griezes moments sasniedz 550 nm, ar ko lai izvilktu no dubļiem sevi un vēl vienu automašīnu striķī. Diemžēl tehniski īpatnību dēļ V6 modelim nav aizmugurējā diferenciāļa piespiedu bloķēšanas, un tas atkal netieši norāda uz to, ka šī Navara vairāk domāta izpriecām un pozēšanai nekā reālai lietai. Šādam auto būtu jābūt pa rokai katram Nissan dīlerim, lai uzskatāmi pierādītu markas varenību un iespējas 4 x 4 frontē. Nissan Navara patlaban ir pilnvērtīgākais pikaps tirgū, un nesamērīgi dārga luksusversija norāda, ka Nissan zina, ko dara. 5

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cenas eiro

Nissan Navara King Cab 2.5 dCi XE 28 735
Nissan Navara Double Cab 2.5 dCi XE 30 158
Nissan Navara Double Cab 2.5 dCi LE 34 800
Nissan Navara Double Cab V6 dCi LE 46 000

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?