Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Sievietes zālē sarkst, ņurd un smejas

Vai jums garšo zemeņu želeja? Un zivju zupa? Ja vien nepiedāvā vienā ēdienreizē, kāpēc ne! Striptīzkomēdijas Kailie brieži režisors Oļegs Šapošņikovs nolēmis krīzes laikā skatītājiem piedāvāt zivju zupas šķīvi, kura viducī kā trekna krējuma pika peld zemeņu želejas gabaliņš.

Iestudējums Dailes teātra Mazajā zālē (šeit Kailie brieži īrē telpas) stāsta par sešiem Latvijas lauku bezdarbniekiem, kuri krīzē nolemj mest kaunu pie malas un pelnīt ar striptīzu (lomās Jānis Jarāns, Lauris Reiniks, Agris Daņiļevičs, Artūrs Krūzkops, Jānis Vimba). Nākamā izrāde - 27.maijā, biļetes pārdotas.

Režisors iepriekš Dienai stāstīja, ka iestudējums nav tikai par piecu vīru atkailināšanos. «Mēs gribam Latvijas sabiedrībai parādīt, ka cilvēks var atļauties jebko, ja vien patiešām vēlas,» viņš teica. Izrāde tiešām varēja kļūt ne vien par gaumīgas erotikas piesātinātu izklaides gabalu, bet arī par rīkstīti, kas aizvien pieaugošā bezdarba apstākļos uzsit pa dibenu noskumušajiem. Mostieties! Saņemieties!

Šī tēma 1997.gadā sagādāja popularitāti Jaunzēlandes dramaturgu Entonija Makārtena un Stīvena Sinklēra striptīzkomēdijai Ladies Night (tās sižetu adaptējuši mūsu «brieži»). Gandrīz vienlaikus tapa arī britu filma The Full Monty/Visu vai neko par pieciem Šefīldas tēraudlietuves strādniekiem, kuri naudas dēļ nolemj dejot striptīzu. Abu traģikomēdiju veidotāji paspēja arī saplēsties: 1998.gadā Ladies Night autori iesūdzēja tiesā The Full Monty komandu par idejas čiepšanu un pieprasīja kompensāciju 180 miljonu mārciņu. Prāva izčākstēja, jo tika atzīts, ka šie izklaides gabali tomēr ir atšķirīgi.

Filma Visu vai neko nebija tikai gards zemeņu želejas gabaliņš skatītājām uz kārās mēles. Tas skāra tādas sāpīgas tēmas kā bezdarbs, depresija, impotence, pašnāvības tieksme un vīriešu tiesības (galvenais varonis Gazs izrādē sūri cīnās par tiesībām pēc šķiršanās tikties ar dēlu - A.B.-R.). Filmā liela nozīme bija strādnieku slengam, kurā viņi stāsta - šokējoši tieši, parupji - par savu skaudro dzīvi. Latviešu «briežu» versija tieši paklūp pār valodu: te tā skan kā lauku veču rupjības, te - aizļogās mūsu pašu šovbiznesa zvaigžņu slenga virzienā, te atkal dzirdami izsmalcināti svešvārdi. Šajā murskulī pazūd sajūta, kas tad īsti šie striptīzvīri ir? Vai viņiem situācija, kad jādejo striptīzs, ir traģēdija, apkaunojums, bezizeja vai ierēkšanas vērta izklaide garajās, garlaicīgajās bezdarbnieku dienās?

Vēl viena Latvijā tapušās lietuviešu producentu Domino teatras iniciētās izrādes Kailie brieži galvenā problēma ir nekonsekventi izvēlēts aktieru sastāvs. Dažas mūsu zvaigznes (L.Reiniks, A.Daņiļevičs, Aleksandra Kurusova - izrādē horeogrāfes lomā, Roberto Meloni - naktskluba īpašnieka lomā) darbojas visās jomās. Šķiet, neesam viņus redzējuši tikai politikā un kraujam kastes lielveikalā. Teātrī viņi vēl nebija spēlējuši, un varbūt arī nevajag.

Režisoram nav izdevies bezdarbnieku - striptīzdejotāju - embrijus apaudzēt ar reālu, ticamu miesu. Nav saprotams, kāpēc viņi kļuvuši par bezdarbniekiem un ko tas katram nozīmē. Atšķirīgā kvalitātē uz skatuves kuļas īstie aktieri - pašironiskais piecdesmitgadnieks ar spalvainu krūti J.Jarāns, trausliņais citādi orientētais A.Krūzkops un par sievas neuzticību satrakojies J.Vimba (otrajā cēlienā vienkārši lielisks transvestīta konferansjē lomā) - un universālās zvaigznes: mūziķis L. Reiniks, dejotāja A.Kurusova, horeogrāfs A.Daņiļevičs un šovmenis R.Meloni.

Finālu - kulmināciju - sievietes zālē gaida, sakļāvušas ceļgalus un piespiedušas sev cieši mazo teātra somiņu. Skan Prāta vētras popurijs. Striptīzvīri lec tautasdeju Ķenča svārkos, sit ar hokeja nūju pa grīdu un pogā vaļā stringus. Gribas kost pirkstos, jo visi pieci ir pievilcīgi, atraktīvi vīrieši. Ar viņiem, katram esot savā īstajā vietā dzīvē (un arī uz skatuves), - nešaubos - sanāk gan fantastiska zivju zupa, gan arī zemeņu želeja. Atsevišķi.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Bez nosaukuma


P.S. Pirmizrādē sievietes zālē visskaļāk spiedza un aplaudēja Jānim Jarānam, kurš ir 10-20 gadu vecāks par pārējiem izrādes dalībniekiem. Lūk, ko nozīmē talants!

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?