Pētījumu CV-Online Latvia veica jau trešo gadu pēc kārtas, un šogad tajā tika aptaujāti vairāk nekā 2120 respondentu visā Latvijā. Lielākā daļa no tiem ir cilvēki ar augstāko izglītību, kuri patlaban atrodas darba attiecībās. Kā stāsta CV-Online Latvia biznesa attīstības vadītājs Aivis Brodiņš, šis pētījums no līdzīgiem atšķiras gan ar lielāku aptaujāto darba ņēmēju skaitu, gan ar darba devēju tēla noskaidrošanu atsevišķās nozarēs.
Atlasot un respondentu izvēlei izvirzot Latvijas lielākos uzņēmumus, kuri atrodas top 500 pēc apgrozījuma populārākajos biznesa sektoros, tika noteikti līderi piecās jomās. Par Top darba devēju 2013 finanšu sektorā otro gadu pēc kārtas kļuvusi AS Swedbank. Tirdzniecības sektorā atkārtoti uzvaras laurus plūkusi SIA Statoil Fuel&Retail Latvia, savukārt par Top darba devēju 2013 transporta un loģistikas sektorā var saukties AS Air Baltic Corporation, kura arī atkārtojusi pērnā gada panākumu. Par pagājušā gada labāko darba devēju IT un telekomunikāciju sektorā atkārtoti atzīta SIA Latvijas mobilais telefons, bet ražošanas sektorā par iekārotāko darba ņēmēji atzinuši AS Latvenergo, kas šādu atzinību savā biznesa sektorā ieguvusi pirmo reizi.
Pētījumā tika noskaidrots arī darba devējs, kas darba ņēmējiem spontāni iešaujas prātā kā pats iekārojamākais. Arī te par uzvarētāju kļuva Latvenergo. Kā galvenos iemeslus savai vēlmei strādāt šajā uzņēmumā strādājošie norādījuši darba devēja atpazīstamību un stabilitāti (84%), reputāciju (40%), motivējošus darba nosacījumus (36%) un labas karjeras izaugsmes iespējas (36%). Jāteic, ka tieši šie paši argumenti, tāpat atsevišķos sektoros arī uzņēmuma starptautiskums un orientācija uz inovācijām, diktējuši aptaujāto cilvēku izvēli pārējās nozarēs.
A. Brodiņš norāda, ka, salīdzinot ar 2012. gada rezultātiem, izmaiņas nav lielas, taču tas galvenokārt liecina par to, ka darba devēji, ko strādājošie min kā labākos, sistemātiski strādā pie sava tēla un apzinās savu vērtību. Viņu sasniegumi nav panākti gluži vienā gadā. «Lielākie ieguvēji ir tie uzņēmumi, kuri īstenojuši sekmīgu personāla vadības politiku un piestrādājuši pie sava zīmola atpazīstamības, tā spodrinot savu tēlu darba tirgū. Savukārt uzņēmumi, kuri saskārušies ar dažādām krīzes situācijām gan organizācijas iekšienē, gan savā nozarē, kā arī īstenojuši ne tik efektīvu personāla vadību, ir mazinājuši savu reputāciju darba ņēmēju skatījumā,» A. Brodiņš skaidro.
Šogad visi iekārotākie darba devēji no aptaujas rīkotāju rokām saņēma ne tikai trofejas un diplomus, bet arī īpašu atpazīšanas zīmi, kuru varēs izmantot uzņēmuma ārējā komunikācijā, piemēram, publicējot darba sludinājumus.