Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +8 °C
Viegls lietus
Sestdiena, 16. novembris
Glorija, Banga

Solīdais krosovers ar minivena ērtībām

Normunds Avotiņš

Šajā vietā dziļums ir 125 metri, it kā starp citu paziņo gumijas motorlaivas vadītājs, rādīdams uz vientuļu dzeltenu boju, un piepeši man šausmīgi gribas tikt malā. Boja kopā ar mazu gumijas pūsli un trim vīriem tajā šūpojas Štarnbergera ezera vidū pāris kilometru no krasta.

Starnberger See ir piektais lielākais Vācijas ezers un ar trim miljoniem kubikmetru dzidri zila ūdens arī otrais ietilpīgākais ezers šajā reģionā. Mēģinot aptvert tādu ūdens kvantumu un dziļumu, kļūst mazliet neomulīgi, un es ar cerībām uzlūkoju Honda piekaramo dzinēju, kurš raiti nogādās mūs malā.

Mērķis - Honda

Ezera krastā savukārt mūs gaida jaunā Honda CR-V, kuras dēļ vispār esam Vācijā. Honda laivu motoriem piedēvēts kulta statuss (tāpēc tie ir tik dārgi), motocikliem - arī, turpretim ar automobiļiem, vismaz Eiropā, hondai pēdējā laikā kaut kā nevedas. Pret jauno Civic publika ir vēsa, Accord ir dārgs un morāli novecojis, bet esošos CR-V iztirgo ar mazcenas auto metodēm - bez pirmās iemaksas un tā tālāk. Skumīgi. Varbūt ceturtās paaudzes CR-V atkal cels Hondu vērtību?

Reālā laika 4x4

Vizuāli šķiet, ka jaunpienācējam ir pamatotas cerības iekarot popularitāti un tikt atzītam par vērtību. Iepriekšējā modelī izpildītā nodevība pret apvidnieku ideāliem, koncentrējoties uz pasažieru automašīnas ērtībām, nostrādāja teicami. Jaunais CR-V jau bez šaubu ēnas ir drīzāk pilnpiedziņas minivens nekā SUV - apjomīgs, plats un ar viduskonsolē ieceltu pārnesumkārbas sviru. Honda ražotāju runasvīrs prezentācijā velta daiļus epitetus superērtajai aizmugurējo sēdekļu locīšanas sistēmai. Epitetu īsā versija mazliet atgādina epizodi ar «vieglo rokas kustību» un «biksēm, kas pārvēršas» filmā Briljantu roka.

Tikai pašās beigās un it kā starp citu viņš izmet, ka ne pārāk veiksmīgā duālo sūkņu sistēma CR-V pilnpiedziņā aizstāta ar elektronisku starpsajūgu. Nu jā, Vācijā tas nav svarīgi. Pie Štarnbergerzē var piebraukt pa ideālu asfaltu, laivu ūdenī ielaiž dārgs jahtkluba celtnis, zemesceļi ir privāti, un ziemā sniegu notīra, vēl pirms tas uzdrīkstējies uzsnigt. Bet pie mums? Nelāgā CR-V indeve «norakties», par daudz uzgāzējot uz mīksta seguma, piemēram, smiltīs, bija viens no galvenajiem dual-pump mīnusiem. Jaunais Real Time 4WD starpsajūgs ļaujot uzsākt kustību uz slidenas nogāzes, turklāt ar piekabi aizmugurē.

3% priekšpiedziņa

AWD sistēmas analīze vāciešiem ir garlaicīga arī tāpēc, ka CR-V pirmo reizi varēs nopirkt tikai ar priekšējo riteņu piedziņu. Zemāka sākuma cena, ap 25 000 eiro Vācijā, mums droši vien mazāk, ļauj paredzēt, ka 25-30% jauno CR-V tiks pārdoti placebo krosovera versijā ar FWD. Tā kā Latvijā ar CR-V bieži brauc sievietes, bez 4x4 varētu iztikt arī viņas, taču dāmām patīk braukt ar «automātu». Diemžēl pats lētākais CR-V aprīkots ar benzīna dzinēju un tikai manuālo kārbu, tāpēc Baltijas importētājs neliek lielas cerības uz «lētā» modeļa izrāvienu.

«Cik liela daļa pie mums pārdoto CR-V varētu būt priekšpiedziņas?

- Nu, es teiktu, aptuveni trīs...

- Procenti?

- Nē, gabali!» Joks, protams, taču pilsētas džipa veiksmes formula «benzīns + FWD + automāts» vienas sastāvdaļas trūkuma gadījumā nedarbojas. Turklāt Honda CR-V šādā izpildījumā ir diezgan pliekans auto.

Vēl klusāks nekā agrāk

Piecus līdz desmit tūkstošus eiro augstāk CR-V turpretim ir karaliska kariete. Skaņas izolācija ir tāda, ka salonā tik tikko dzird pat 2,2 litru dīzeli. Tā 150 zirgspēkus labāk kontrolēt ar «automātu», kura pārnesumu skaits - pieci, gan nerunā par labu Honda inženieriem. Lai gan jāņem vērā, Honda ir lielākais dzinēju, nevis ātrumkārbu ražotājs pasaulē.

Ar modernāku kārbu CR-V būtu ekonomiskāks un nenāktos muļķoties ar zaļām ECO pogām un digitāliem kociņiem panelī kā hibrīdam Insight. Paātrinājums ar abiem dzinējiem ir veselīgu 9-10 sekunžu robežās, un Honda krietni uzlabojusi automašīnas stabilitāti lielos ātrumos. Ja Latvijā atkal legalizēs fotoradarus, tad mums no CR-V taisnvirziena noturības pie 180 km/h ne silts, ne auksts. Taču, ja ar Honda minivendžipu sadomāsit aizlaist paslēpot, uz autobāņa nebūs jāslapstās pa labo joslu.

Īsāk sakot, Honda radījusi ļoti patīkamu, kaut arī ne izcilu automašīnu, kas turpinās sekmīgi žonglēt starp ietilpīga ģimenes auto un solīda dienesta SUV imidžu. Par pārējo spriedīsim pēc pārdošanas starta novembrī.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cena, eiro

Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2WD ap 25 000*

* orientējošā sākumcena Vācijā

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?