Skolotāju trūkums tika laikus novērsts, 2003. gadā paplašinot skolotāju izglītības programmas, stāsta Somijas Izglītības arodbiedrības īpašais padomnieks Olavi Ara. 2009. gadā šī programma beidzās un pedagoģijas programmās uzņemto skaits atgriezās normālā līmenī. Pieejamā statistika liecina, ka tagad Somijas pamatskolās un vidusskolās situācija ir ļoti laba, nedaudz grūtāk ir arodskolām - tur skolotāji ir vecāki, turklāt daudziem arī neesot skolotāja kvalifikācijas.
Tas gan nenozīmējot, ka somiem situācija ir ideāla, jo universitātes esot sagatavojušas pārāk daudz vēstures un reliģijas mācības skolotāju, savukārt atsevišķos reģionos varētu rasties matemātikas skolotāju trūkums. Somijā izskan viedoklis, ka, iespējams, papildu skolotāju sagatavošanu vajadzēja turpināt ilgāk, jo, dažuprāt, pēc 2016. gada varētu sākt trūkt skolotāju. «Es personīgi esmu diezgan pārliecināts, ka skolu administrācijas sekos situācijai un pieņems pareizos lēmumus, ja tas būs nepieciešams,» saka O. Ara.