«Šāda veida programmu vēlējos iestudēt jau sen, jo man ļoti patīk spāņu un čigānu mūzika - temperaments, dzirksts un enerģija,» pianiste Agnese Egliņa stāsta par koncertprogrammu Spāņu un čigānu mūzika, kuru viņa sagatavojusi kopā ar jauno dziedātāju Marlēnu Keini un vijolnieci Paulu Šūmani. Koncertā kultūras pils Ziemeļblāzma Kamerzālē 4. februārī plkst. 19 skanēs romantiskas, smeldzīgas un temperamentīgas kompozīcijas soprānam, vijolei un klavierēm. Valdīs spāņu mūzikai raksturīgās intonācijas un noskaņa, kas valda Fransisko Barvjeri, Heronimo Himenesa, Vinčenco di Kjaras, Augustina Laras, Pavlo Lunas, Ruperto Čapi, Pavlo Sarasates, Federiko Moreno Torova, kā arī Morisa Ravela un Džoakino Rosīni mūzikā.
«Nav viegli atrast skatuves partnerus šādai programmai, jo tā no visiem prasa enerģiju un nebaidīšanos būt spilgtam uz skatuves. Vienlaikus enerģijai, temperamentam un saulainam dzīvespriekam šajā mūzikā jāatklāj arī intimitāte, kaislīgums, iekšējs spēks,» stāsta A. Egliņa. Pagājušajā gadā viņa iepazinusies ar dziedātāju M. Keini un sapratusi, ka tieši viņa ir tā, ar kuru kopā vēlas veidot šo programmu. Savukārt spāņu un čigānu dziesmām visatbilstošākais instruments šķitis vijole. Tad iedomājusies par daudzu konkursu laureāti, plašajā pasaulē aktīvi koncertējošo P. Šūmani, kura atgriežas dzimtenē pēc studijām Parīzes konservatorijā. Abas duetā jau tikušās Lielās mūzikas balvas piešķiršanas ceremonijā. «Toreiz nospēlējām Monti Čardašu, bet tagad skanēs Ravela slavenā Čigāniete, Sarasates Čigānu dziedājumi un fantāzija par operas Karmena tēmām. Tas ir ļoti virtuozs vijoļrepertuārs, ir liela uzdrīkstēšanās šādus trīs skaņdarbus spēlēt vienā koncertā,» norāda A. Egliņa un teic, «spāņu mūzikai ir grūti pretoties,» - to pierādīšot pianistes atskaņotais Astora Pjacollas Libertango - Brīvības tango, kuru slavenais argentīnietis komponēja, būdams Eiropā.
«Es esmu ļoti enerģiska pēc dabas, mans raksturs - man visu gribas tūlīt, mācos un visu daru ātri. Mūzikā man ir spāņu asinis, tāpēc šo koncertu ļoti gaidu,» atzīstas šobrīd maģistrantūrā Hansa Eislera mūzikas akadēmijā Berlīnē studējošā Marlēna Keine.
Svētdien Operā viņa debitēja Adeles lomā J. Štrausa operetē Sikspārnis, gatavojas Deizijas lomai Latvijas Operetes fonda producētajā Paula Abrahama operetē Balle Savojā. Viņa izvēlējusies deviņas dziesmas, arī spāņu mūzikas firmas zīmi - sarsuēlu (spāņu operešu) ārijas. Programmā iekļauti arī citu valstu komponistu, piemēram, Rosīni un Ravela darbi, jo viņiem ir savs skatījums uz Spāniju un tās mūziku, citreiz pat spilgtāks un krāsaināks.