N. Ušakovs prognozē, ka oktobrī pēc Saeimas vēlēšanām būs «savādāka valdība», ar kuru domei būs vieglāk sastrādāties un saņemt ES fondu līdzfinansējumu. Saskaņā ar plānu tilta 3. kārta jāpabeidz līdz 2013. gadam, tātad vēl ir laiks, mierina mērs.
«Man liktos dīvaini, ka viņi [domē] svēti tam ticētu un uz to cerētu,» šos solījumus komentē U. Osis. Viņš uzsver, ka pašreizējam struktūrfondu plānošanas periodam nauda faktiski jau ir sadalīta, turklāt Dienvidu tilta 3. kārtas līdzfinansēšana būtu pretrunā ierastajai praksei, jo priekšizpētē, projektēšanā un celtniecībā nav ievērota ES naudas apgūšanai nepieciešamā procedūra. «Projekts jau ir pusē, bet neviens par to nav absolūti lietas kursā,» bilst ekonomists.
Satiksmes ministrija (SM), kura sākotnēji ieteica pašvaldībai satiksmes objektu virzīt Kohēzijas fonda konkursam, gada nogalē, kad 23,1 miljonu vērto pievedceļu būvniecība jau bija sākta, atsaucoties uz «Eiropas Komisijas pārstāvju neoficiāli pausto viedokli», informēja, ka šo projektu pieteikt tomēr nevarēs. Tagad, visticamāk, domei līdzekļi būs jāsmeļas savā budžetā vai jāņem kredīts, kas celtniecību sadārdzinās. «Ja Eiropas atbalstu nesaņemsim, tad ziemā meklēsim naudu,» saka N. Ušakovs, taču atzīst, ka nepieciešamos vairāk nekā 10 miljonus dome pašlaik nav spējīga iedot.
Trešdien Dienvidu tilta 3. kārtā, kurā paredzēts tiltu savienot ar Ziepniekkalna ielu, visi būvniecības darbi tika pārtraukti. Kā norāda celtnieki, ar pašreizējo finansējumu - 1,26 miljoniem latu - tos turpināt vairs nav iespējams. Saskaņā ar līgumu būvnieki turpmāk nodrošinās objekta apsargāšanu, taču teritorija nav nožogota, tādējādi nav iespējams nodrošināt nepiederošu personu atrašanos tajā.
Naudas trūkums gan netraucēja domei pavasara budžeta grozījumos atvēlēt finansējumu jauniem infrastruktūras projektiem un ieplānot «apjomīgāko remontdarbu skaitu pēdējos gados», galvenokārt izglītības iestādēs.