Gatavi gaidīt
Galvenais arguments, ko par labu ienākšanai min veikalnieki, ir zemākas ienākšanas barjeras. Konkurentu atstātās telpas nākamais īrnieks var iegūt ievērojami lētāk. Tieši telpu trūkums un to augstās cenas iepriekšējos gados bijušas par lielāko šķērsli jaunu tirgotāju ienākšanai, atzīst Linstow Center Management valdes loceklis Mārcis Budļevskis. Potenciālo klientu pirktspēju gan iedragājusi algu samazināšana, taču vienlaikus tas nozīmē arī to, ka mazākas algas ir jāmaksā veikalu personālam.
Jaunpienācējiem tirgū ir vēl viena būtiska priekšrocība, piebilst A.Vilks - iepriekšējos gados augstās cenas un ierobežotais piedāvājums Latvijas apģērbu veikalos bija pircējus pamatīgi nokaitinājis. Tādēļ tiem, kas tagad ienāk ar labākām cenām, ir iespēja pircējus pret sevi noskaņot pozitīvāk. Tiesa, peļņā noskaņojums var pārvērsties pēc gada, tāpēc jauniem spēlētājiem ir jābūt gana spēcīgiem, lai šo laiku izturētu. Pēc šāda principa vadās arī Irina Patrašanu, kuras uzņēmums tirdzniecības centrā Spice nupat atvēris vācu zīmola Apart veikalu. Viņa uzsver - peļņu ir gatava gaidīt gadu vai pat divus, taču ir pārliecināta, ka krīze ir īstais laiks ieguldījumiem. Kad tā beigsies, no jauna sāksies problēmas ar telpām un darbaspēku, tāpēc savu vietu tirgū labāk aizņemt tagad, uzskata I.Patrašanu. Jāpaspēj aizpildīt arī konkurentu aiziešanas dēļ atbrīvojušās nišas, piebilst Aivars Bunde, kas ir iecerējis iegūt vietu džinsu segmentā ar Galerijā Centrs jaunatvērto veikalu Replay. Pērnā gada nogalē no Latvijas tirgus aizgāja pazīstamais džinsu tirgotājs Diesel.
Spilgti un lēti
Ievērojama daļa jauno veikalu izvēlējušies strādāt pēc pieejas, ko jau kopš 70.gadu vidus piekopj spāņu zīmols Zara - tirgot modes dizaineru jaunāko modeļu kopijas no lētākiem materiāliem par ievērojami zemākām cenām. Par to, ka šai pieejai ir labas izredzes Latvijas tirgū, ir pārliecināta Viktorija Joniene, kuras vadītais uzņēmums aprīlī Rīgā atvēris divus par apavu Zaru sauktos kurpju un somu veikalus Charles&Keith. Viņa ievērojusi, ka cilvēki tagad arvien mazāk pērk ikdienišķus apģērbus, bet tiecas pēc pirkumiem, kas ir ar spilgtu dizainu, taču nemaksā dārgi. Savukārt Vitālijs Špillers ir līdzīpašnieks itāļu apakšveļas veikalam Incanto, kas durvis vērs nākamnedēļ. Arī Incanto viņš sauc par Zara tipa veikalu - pieņemamas cenas, pievilcīgs dizains. Par šādas kombinācijas dzīvotspēju pašreizējos apstākļos ir pārliecināts arī Ģirts Kalniņš, kas nupat tirdzniecības centrā Domina atvēris vīriešu apģērbu veikalu Bltd. «Smukas, bet ne dārgas mantas», viņaprāt, spēj pievilināt pircējus arī krītošas maksātspējas apstākļos.