Kas tas par jocīgu gabalu - Kareņins?
Tas ir pagājušogad rakstīts teksts. Vasīlija Sigareva luga ir tapusi kā MHAT pasūtījuma darbs. Oļegs Tabakovs (MHAT vadītājs - N. N.) esot pasūtījis šo lugu Sigarevam kā mūsdienīgu romāna Anna Kareņina dramatizējumu, bet beigās saņēma lugu par (Annas vīru Alekseju) Kareņinu. Luga ir ļoti laba.
Kāpēc Kirils Serebreņņikovs, kurš jau otro reizi strādās Latvijā, izvēlējās uz Maskavu aicināt tevi - ir taču risks sava topošā aktieru/režisoru kursa studentus uzticēt gados jaunam, svešam režisoram, turklāt bez pedagoģiskās pieredzes?
Nedaudz jāprecizē. Sākumā Kirils tiešām piedāvāja ar visu vai daļu kursa iestudēt Kastaņedu (kursa darba telpās - multikultūrcentrā) Vinzavod, bet kaut kādu apsvērumu rezultātā tas nenotika. Tā vietā piedāvāja iestudēt repertuāra gabalu MHAT, kur piedalās tikai trīs viņa studenti no desmit izrādē iesaistītajiem aktieriem. Kirilam, kā visiem zināms, ir ļoti daudz ideju, un šī izrāde ir sākums jaunam MHAT projektam Jaunie un pieredzējušie.
Kādi ir pirmie praktiskie vērojumi un pieredze no šī projekta?
Nav grūti aptvert «visus» - tikai deviņus - Latvijas teātrus un saprast katra režisora rokrakstu. Atrodoties Maskavā ar 317 teātriem un katru vakaru ejot uz cita režisora darbiem, gribot negribot saprašana par lietām sāk kļūt dziļāka. Otra lieta ir katru dienu atrasties un strādāt teātrī, kurš ir leģendārākais Krievijas teātris un kur Staņislavska un Ņemiroviča-Dančenko elpa ir jūtama uz katra soļa. Kaut kā šie divi tūkstoši cilvēku, ieskaitot MHAT skolas studentus, kas strādā MHAT, dzīvo ar šo metafizisko teātra ideju. Latvijā tomēr naudas jautājums ir ļoti smaga nasta, un tas neļauj mūsu teatrāļiem iegūt vieglumu.
Kāds ir politiskais klimats Maskavā? Ja tu to jūti, ja neesi iekapsulējies teātra sienās…
Biju uz demonstrāciju Bolotnaja laukumā! Nevarēju neaiziet. Gribēju izbaudīt šo militāro diktatūru uz savas ādas, kad ir sajūta, ka jebkurā brīdī omonietis tevi vai kādu citu var savākt, jo viņam ir pavēle - piepildīt 30 autobusus, vienalga, vai ar vandaļiem vai garāmgājējiem. Šī sajūta kopumā arī valda Maskavā. Visi ir iebiedēti ar fizisku izrēķināšanos, kas var sākties kuru katru brīdi.
Pilns intervijas teksts: www.kulturasdiena.lv.