Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +10 °C
Apmācies
Sestdiena, 16. novembris
Glorija, Banga

TV reklāmu laikā lūkojas datorā

Reklāmas pauzēs 50% televīzijas skatītāju pārslēdzot televīzijas kanālu, bet tikai 4% TV skatītāju atzinuši, ka patiešām skatās reklāmas, liecina pētījumu kompānijas GfK un LETA biznesa portāla Nozare.lv pētījums.

21% TV skatītāju reklāmas pauzēs pamet telpu, savukārt 19% paliek tajā pašā telpā, bet pievērš uzmanību kam citam, piemēram, raksta īsziņas, liecina pētījums. Aizvien biežāk cilvēki reklāmu un arī pārraižu laikā skatās citos ekrānos, piemēram, datorā, viedtālrunī, planšetdatorā. Daudzi reklāmu laikā mēdz izslēgt TV skaņu.

Eksperti gan norāda, jāņem vērā, ka aptaujā cilvēkiem tiek dota iespēja sniegt pareizas atbildes atbilstoši sabiedrībā valdošajiem priekšstatiem, kas var neatspoguļot reālo situāciju. Dati drīzāk liecina, ka cilvēki nevēlas atzīt, ka skatās reklāmas, uzsver eksperti.

«Ja jūs jautājat kādam, vai viņam patīk reklāmas, tad parasti atbilde nav sajūsmas pilns «jā»,» skaidro starptautiskā mediju koncerna Modern Times Group kanālu vadītāja Latvijā Baiba Zūzena.

«Pētījumā cilvēki norādījuši, ka vēlas skatīties ziņas un kultūras raidījumus, bet Lattelecom interaktīvās televīzijas dati liecina, ka patiesībā skatītāji pārsvarā izvēlas izklaidējoša rakstura pārraides,» uzsver Lattelecom Juridiskās daļas vadītājs Toms Meisītis un piebilst, ka par reklāmas efektivitāti var spriest pēc pārdošanas rezultātiem un reklāmas televīzijā ir ļoti daudz.

Mediju holdinga Baltijas Mediju alianse preses sekretārs Edžus Vējiņš uzskata, ka vislabākais veids, kā aiznest ideju līdz cilvēkam, ir izmantot reklāmu televīzijā, un par to liecina lielais reklāmu skaita pieaugums televīzijā gadu gaitā.

Latvijas Televīzijas (LTV) prokūrists Gints Miķelsons norādīja, ka Latvijas sabiedriskā medija koncepcijas izstrādes laikā ir veikts pētījums, kas parādījis, ka arī Latvijā ir vērojama tendence, ka skatītāji reklāmu un arī pārraižu laikā lieto datoru vai mobilo tālruni.

Uz G. Miķelsona jautājumu, kā sabiedriskās televīzijas aiziešana no reklāmas tirgus ir ietekmējusi tās attīstību Igaunijā, B. Zūzena atbildēja, ka tas ļāvis televīzijai fokusēties uz sabiedriskās televīzijas mērķiem un skatīšanās reitings ir ļoti augsts.

Nozare.lv un GfK pētījums veikts 2012. gada nogalē Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Pētījumā piedalījās respondenti vecumā no 18 līdz 65 gadiem, kuri lieto internetu.

LETA

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?