Laura izlēma - tā kā iet no rokas arī matemātika, ies uz finansistiem Banku augstskolā. Jānožēlo nav bijis, jo karjerā labas attiecības ar cipariem tikai palīdzējušas. Telekomunikāciju nozarē, kur Laura, strādājot Tele2, ir jau piecus gadus, viņa redz lielu potenciālu un daudz neatklātu teritoriju, tāpēc uzskata, ka te vēl ilgi būs interesanti. «Un kurš gan negribētu par savu [reklāmas] kampaņu dabūt kādu Kannu lauvu!» Laura smejoties iezīmē mārketinga cilvēku iespējamās radošās virsotnes.
Dzirnakmenim pa vidu
Darba tirgū Laura «iesildījās», piestrādājot dažādos promo pasākumos, bet pirmais nopietnais CV ieraksts tapa tūrisma aģentūrā Ar-Tur, kur viņu pieņēma par ienākošā tūrisma vadītāju. «Sadarbojāmies ar Latvijas Tūrisma attīstības aģentūru, vadošajām tūrisma aģentūrām, plānojām ceļojumus pa Latviju tūristiem no Krievijas un Vācijas, braucām infotūrēs.»
Slodze gan nebija tik liela, lai brīvdienās un vakaros neturpinātu palaikam izpalīdzēt baļļu un sporta spēļu rīkotājiem. Aģentūra Momentum Zeguru, kur Laura iepriekš jau bija nesekmīgi pretendējusi uz sekretāres amatu, tobrīd meklēja projektu vadītāju pasākumu departamentā. Šoreiz Laurai veicās. «Sāku strādāt, un tas apjoms bija milzīgs,» viņa saka. Lai gan kā ārštata palīdzei zināma pieredze jau bija uzkrājusies, tagad atbildība bija lielāka. Pasākumu bija daudz un raibi - Golden Hammer apbalvošanas ceremonijas, Igaunijas dienas Latvijā, Scania pasākumi fūru vadītājiem, Swedbank Ziemassvētku balle, Philips jubileja operā. Lai gan pašus pasākumus projekta komanda nereti dabūja novērtēt vienīgi pēc pasūtītāju priecīguma pakāpes, Laurai patika strādāt ar ļoti dažādajiem klientiem, iepazīt reklāmas BTL jeb below the line pusi, kas saistās ar pasākumiem, sponsorēšanu, veikalu aktivitātēm u. tml. «Ļoti laba skola, jo tu strādā kā dzirnakmenim pa vidu - no vienas puses spiež klients, kas grib labāko un izdevīgāko, bet no otras - trešās puses, ar ko grūti vienoties.» Kad pēc trim gadiem Laura kļuva par nodaļas vadītāju, viņai arī nācās iemācīties darbus deleģēt. «Tas bija grūtākais, jo es ļoti gribu visu procesu kontrolēt, tā biju radusi kā projektu vadītāja. Sponsorēšanas bizness ir detaļu bizness - tev ir ļoti jāstrādā pie visiem mazumiem, lai beigās sanāk jauks pasākums vai projekts. Bija grūti to sākt uzticēt citiem.»
Jātur zīmols savās rokās
Laura jutās labi un par darba maiņu nedomāja, taču no gaisa nokrita piedāvājums, kuram galīgi negribējās teikt nē. Laurai piezvanīja hedhanteri, uzaicināja parunāties, taču telekomunikāciju uzņēmumu, kurš meklēja BTL un sponsorēšanas vadītāju, nenosauca. «Tikai pateica nozari, un man sāka spīdēt acis, jo es ļoti esmu uz tehnoloģijām un jauniem gadžetiem. Likās, ka tā ir vienīgā vieta, kur sevi tā pa īstam redzu,» Laura stāsta un atzīstas, ka nojautusi - potenciālais darba devējs ir Tele2.
Pēc garas atlases Laura tika pieņemta darbā, un viņas ziņā nu bija sponsorēšanas un pievienotās vērtības projekti gan Tele2, gan Zelta zivtiņai, gan Tele2 Bizness zīmolam. «Tolaik telekomunikācijas vēl bija dārgs pakalpojums un operatori vēl ļoti daudz ko sponsorēja, tāpēc pasākumu bija daudz - mūzikas festivāli Positivus, Tele2 Baltic Beach Party, Summer Sound, Rīgas ritmi, biznesa konferences, Eiropas čempionāts basketbolā sievietēm, Lielā talka, Staro Rīga, ZZ čempionāts, ZZ tunelis, ZZ stipendijas, Zelta talanti u. c. Taisījām arī ZZ tramvaju un kopā ar Dienu - S2 sacensības uzņēmumiem.» Laura stāsta, ka pēc darbošanās uz pilnu banku piedzīvojusi arī periodu, kad sākās krīze, cenu kari, saasinātā konkurence un telekomunikāciju pakalpojumi kļuva ļoti lēti, bet mārketingā nācās iemācīties sasniegt rezultātu ar ierobežotiem līdzekļiem. Ļoti interesanta un vērtīga pieredze, Laura rezumē.
Kopš pirms gada viņa sāka vadīt Zelta zivtiņas zīmolu, uzmanību nu var fokusēt tikai uz to, taču tas nenozīmē, ka darbs kļuvis vienveidīgāks. «Dinamika ir neizsekojama - telekomunikācijās visu laiku kaut kas mainās. Tas, ko izveidoji vakar, šodien jau vairs nevienam nav vajadzīgs. Visu laiku jāseko līdzi tirgum, ko un kā labāk darīt, plus jārūpējas par zīmolu visos iespējamajos veidos, kā vien klients ar to var saskarties - zvanu centros, veikalos, pasākumos, TV. Jāplāno reklāmas, mediji, jāveido jauni produkti ZZ klientiem, piemēram, jauni tarifu plāni vai papildpakalpojumi. Jātiekas ar aģentūrām, jādomā par digitāliem risinājumiem. Īsumā - jātur zīmols savās rokās,» Laura raksturo savus pienākumus.
Balvas un dīdžejošana
Iepriekšējā amatā vairāk bijis izklaides, tagad ir vairāk iedziļināšanās biznesā, Laura stāsta. «Arī pēc darbdienas pamanu - te nav nomainīta ZZ uzlīme, tur ir saburzīts plakāts vai vides reklāmas stendā nedeg gaisma.»
Šībrīža telekomunikāciju tirgus konkurence ir lielākais izaicinājums, savukārt par savu lielāko gandarījumu un arī sasniegumu Laura uzskata iespēju strādāt ar vadošo priekšapmaksas zīmolu, kam Latvijā ir ap 600 000 klientu. Tiesa, arī tas ir izaicinājums - atrast komunikāciju, kā runāt ar visiem tik dažādajiem Zelta zivtiņas lietotājiem. Laura stāsta, ka ZZ tieši patlaban piedzīvo lielas pārmaiņas - nomainīts produktu portfelis, sistēma pārveidota vienkāršāka un lētāka, mainās arī ZZ publiskā «seja».
Vēl viena lieta, kas Laurai sagādā prieku, ir mazais, bet dinamiskais kolēģu kolektīvs. «Man te ļoti patīk,» viņa saka. Arī Laura pati ir novērtēta - 2009. gadā tikusi apbalvota gan kā labākais darbinieks Tele2 Mārketinga departamentā, gan kā Gada darbinieks visā uzņēmumā. Pirms pāris dienām saņemta arī inženiera J. Lintera balva par pirmo bezlimita tarifu plāna ieviešanu priekšapmaksas tirgū Baltijā. «Man gan uzslavas un balvas liekas sekundāras, nozīmīgāk šķiet, ja paveikto novērtē liela sabiedrības daļa. Tās vēstules, ko saņemam, piemēram, pēc skolu ZZ čempionāta, ļoti uzlādē,» Laura saka.
Bateriju uzlādēšanai viņai arī ļoti nepieciešams sports - teniss, snovbords, riteņbraukšana. Tāpat Laurai patīk kino un ceļojumi, jau pāris gadu - arī dīdžejošana. «Mums ar draudzeni sanāca nejauši būt ballītē, kur DJ bija pametis savu darba vietu. Izmantojām situāciju, ballīti nospēlējām pašas līdz pieciem rītā, no tās neviens negribēja iet prom, līdz ieradās policija. Neilgi pēc tam piezvanīja veloklubs Miit un uzaicināja uzspēlēt. Tagad kā Dangerous Dolphins mūs šad tad aicina uz pasākumiem,» Laura atklāj.