Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +3 °C
Apmācies
Svētdiena, 29. decembris
Solveiga, Ilgona

Vai radari būs godīgi?

Juris Mendziņš

Traģiskā Bauskas autokatastrofa, kas notika novembra vidū, nedēļu vēlāk notikusī autoavārija uz Lielupes tilta un citi negadījumi, protams, nav labākais fons, lai diskutētu par fotoradariem, tomēr publiskajā telpā skanošā vienvirziena retorika prasīt prasās arī pēc cita skatupunkta.

Pagājušās nedēļas beigās parādījās ziņa, ka Lielirbes ielā vienas dienas laikā fiksēti 300 ātruma pārkāpumi, tādējādi slavējot fotoradaru pienesumu satiksmes kārtības nodrošināšanā un, ko tur liegties, arī valsts budžetā. Taču publiskajā retorikā tā arī neparādījās jautājums - ja jau autovadītāji tik vienprātīgi balso pret šo ierobežojumu, turklāt balsojumā ieguldot savus grūti pelnītos latus, tad varbūt nevis vadītāji ir nesaprātīgi, bet gan ar pašu ierobežojumu kaut kas nav kārtībā.

Protams, ar drošības izvērtējumu un ātruma ierobežojumu uzstādīšanu nodarbojas attiecīgie speciālisti, kuriem vienmēr būs pietiekami labs pamatojums tam vai citam ierobežojumam. Tādēļ šajā brīdī nav vērts spriedelēt par konkrēto ierobežojumu, drīzāk mūs visus interesē godīga valsts varas atbilde - ja fotoradaru datu analīze uzrādīs kādu ceļa posmu, kuram nav raksturīgas biežas avārijas, kur nav nekādas melnās statistikas un kur vienlaikus cilvēki ar savu rīcību un saviem latiem metodiski balso pret ierobežojumu, vai vara būs gatava izvērtēt šos ierobežojumus atbilstoši veselajam saprātam un atteikties no iespējamajiem ienākumiem savu pilsoņu ērtības un laika ekonomijas vārdā.

Citiem vārdiem - vai valsts varas pārstāvji var uzlikt roku uz sirds un pateikt - jā, fotoradari ir tikai un vienīgi drošībai, un valsts kases uzpildīšana ar autobraucēju naudu nav un nekad nebūs pašmērķis.

Viena no diskusiju tēmām, kas vienmēr pavada sarunas par ātruma pārkāpumiem, ir ierobežojumu neelastība, respektīvi, viens ierobežojums ārpus pilsētas, un punkts. Un nevienu neinteresē - nakts vai diena, ziema vai vasara, asfalts ir sauss vai salijis. Un galu galā būtu jāņem vērā, ka dažādiem spēkratiem drošs ātrums un bremzēšanas ceļš arī ir atšķirīgs. Protams, to visu nevar ņemt vērā universālos noteikumos, taču elastīga, uz saprātu un realitātes vērtējumu vērsta attieksme un attiecīga tolerance gan būtu apspriežams jautājums.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?