Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +3 °C
Apmācies
Svētdiena, 29. decembris
Solveiga, Ilgona

Vai saprotam, ko gribam?

Ilmārs Znotiņš

Vakar apritēja divi gadi, kopš Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā tika izsludināts 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkums. Saprotams, lai pieņemtu lēmumu par 144 miljonu eiro tērēšanu, lai arī tā ir Eiropas Savienības nauda, ir ko padomāt. Divu gadu laikā vairākkārt mainījušies iepirkuma noteikumi, pretendenti precējušies, šķīrušies un atkal precējušies. Latviešu zeltene RVR sākumā noskata galanto franču Bomardier Transport, bet nodomi mainās, un nu iecerēts karstasinīgais spāņu Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A (CAF). Tomēr arī francūzis joprojām met aci uz baltieti, un nu iecerētas grupveida precības, kurās pieteikušies vēl citi dalībnieki, arī Alstom, kurš jau bildinājis Latvenergo vadītājus un solījis bagātu pūru. Gluži kā labi zināmajā kinofilmā Vella kalpi, ja skaistules labvēlību neizdodas iegūt pa vienam, precinieki pārojas. Šoreiz gan viņi labprātāk iztiktu vispār bez vietējās «skaistules», tomēr laikam tā īsti nevar. Naudas kārotāju pusē intrigas var izskaidrot ar vēlmi tikt pasūtījumam beidzot klāt ar jebkuriem līdzekļiem, turpretim rīkotāju darbības uzrāda tendences konkursu un iepirkumu rīkošanā mūsu valstī. Nolikumi tiek rakstīti, jau domājot par konkrētu uzvarētāju, atstājot tam iespējas izstāties, atteikties vai bez zaudējumiem pazust. Šādas situācijas pieredzējušas Latvijas skolas, kuras pametuši konkursā uzvarējušie remontētāji, arī daži ielu remonti pašvaldībās tā arī nav beigušies, jo darbi pamesti pusratā. Būtu beidzot jāapgūst māksla izklāstīt vajadzības un prasības universālā, bet konkrētā, sabiedrības interesēm atbilstošā, dokumentā. Turklāt nebūtu jākautrējas no Latvijas tautsaimniecībai un arī pašmāju ražotājiem labvēlīgu prasību izvirzīšanas.

Mēs neesam tik bagāti, lai 144 miljonus maksātu par, teiksim, Rumānijā ražotiem šveiciešu izcelsmes vilcieniem. Bagātais var ņemt un pirkt lētāku importa preci, tiem, kuriem turības nav, jāskatās, kā ražot pašiem vai vismaz piedalīties ražošanā, tam vajadzētu būt saprotamam katram, arī nelielam uzņēmējam, bet valsts pārvaldes vadītajiem par to būtu jārūpējas. Vēl gan ir jautājums - kādas ļaužu masas mēs ar jaunajiem vilcieniem pārvadāsim. Vai atpūtniekus no Rīgas uz Jūrmalu trīs mēnešus gadā? Tāpat ir jautājums - kādi vilcieni kursēs pa ātrgaitas Rail Baltica dzelzceļa līnijām.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?