Nākamais, ko konstatējusi VK, - VID, ieviešot Dokumentu digitalizācijas sistēmu, ir nelietderīgi izlietojis 1,6 miljonus latu. Proti, prognozētās izmaksas divas reizes atšķiras no faktiskajām un nenodrošina līgumā paredzēto dokumentu veidu skaita apstrādi, tādējādi samaksa ir veikta par nepilnīgu sistēmu. Turklāt VID pāriet uz pārskatu un deklarāciju iesniegšanu elektroniskā formā, atgādina VK. VID gan skaidro, ka apstrādājamo dokumentu skaits samazinājās sakarā ar valdības lēmumiem par dokumentu iesniegšanu elektroniski u.c. Savukārt Elektroniskā deklarēšanās sistēma obligāta kļuvusi tikai pēc dokumentu digitalizācijas konkursa.
Bez šiem diviem pārmetumiem VK arī izrēķinājusi, ka VID nesekmīgās darbības dēļ nodokļos nav iekasēti 2,4 miljoni latu. VID arī nepietiekami sekojot līdzi valsts uzņēmumu maksājumiem budžetā, tādējādi valsts makam garām aizplūduši 2,3 miljoni latu. Finanšu ministrs Einars Repše (JL) uzskata - nepilnības vēlreiz apliecina, ka VID nepieciešama reorganizācija.