Brauc un iet visi reizē
Tiem nedaudzajiem gājējiem, bet jo īpaši velobraucējiem, kas pa Mūkusalas ielu dodas no Akmens tilta vai Raņķa dambja puses, ir visai sarežģīti šķērsot Akmeņu ielu tā vienkāršā iemesla dēļ, ka vienlaikus iedegas zaļā gaisma gan gājējiem, gan braucējiem. Bieži vien šīs abas satiksmes dalībnieku kategorijas būvlaukuma sētas dēļ viena otru pamana pēdējā brīdī! Braucēji, veicot labo pagriezienu ap būvlaukuma stūri, faktiski neredz ne gājējus, ne velosipēdistus.
Šobrīd šis krustojums tiešām īpaši ne ar ko neizceļas, ja ignorē faktus un projektus par LU zinātņu pilsētiņas un Rīgas domes pārnešanu uz Torņkalna stacijas apkārtni vai kaut kad gaidāmo veloceliņa Centrs - Torņkalns - Ziepniekkalns izbūvi, kura projekts aizķēries 2009. gadā. Muļķīgi jau šobrīd sanāk, ka visiem, kas vēlas pa Mūkusalas ielu braukt, piemēram, Āgenskalna virzienā, kopā ar pārējiem satiksmes dalībniekiem, kas virzās uz centru gliemeža ātrumā, jābīdās nervozajā transportlīdzekļu drūzmā, kas «stop&go» režīmā raustās Akmens tilta virzienā, līdz sasniegta apgriešanās vieta pēc Akmeņu ielas šķērsojuma.
Strīdēties bezjēdzīgi
Gadu desmitiem jau pierasts, tādēļ, palaižot visus no Raņķa dambja puses braucošos, droši griežu krustojumā, lai, ieņemot pirmo rindu, izdarītu pagriezienu pa labi uz Akmeņu ielu un vēlāk - Valguma ielu, lai pa Uzvaras bulvāri turpinātu ceļu Āgenskalna un Imantas virzienā! Pēc zaļās gaismas iedegšanās ar slaidu loku griežu ap ar augstu pelēku žogu apjoztā LNB būvlaukuma stūrim un... gandrīz uzskrienu trim dažādu paaudžu riteņbraucējiem: vecākai kundzītei, dusmīgai mātesmeitai ar spilgti rozā pludmales velosipēdu un jaunskungam padsmitnieka vecumā ar sāniski pagrieztu beisbola cepurīti un zem jostasvietas noslīdējušām biksēm. Abas dāmas agresīvi metās skaidrot patiesību, jautājot, kādēļ pie zaļās gaismas viņas netiek laistas un, agresīvi bremzējot, biedētas? Nepalīdz nekādas atrunas, ka neprotu apkārt sētas stūriem skatīties un braucu tikai un vienīgi pie zaļās gaismas.
Par šiem argumentiem vajadzētu - bet nesāku - strīdēties. Tā vietā, atstājis auto pie ugunsdzēsēju depo, dodos vērot krustojumu. Tiesa, gājēju plūsma reta, bet ikvienam no viņiem sanāk uzmanīties un slapstoties diegt pāri Akmeņu ielai, izvairoties no transportlīdzekļiem, kas veic labo pagriezienu no Mūkusalas ielas. Laikam taisnība lasītājiem - visiem, kas dzīvo un strādā Mūkusalas ielā!
Šobrīd nekādu uzlabojumu
Taču vismaz tuvākā gada laikā nekādas izmaiņas šajā krustojumā nav plānotas. Jāgaida, līdz pabeigs Gaismas pils būvi un tās apkārtnes labiekārtošanu, tad gan šo krustojumu vairs pazīt nevarēšot. Ātrāk - pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta speciālistu teiktā - nekādu izmaiņu un uzlabojumu.
Līdz ar Nacionālās bibliotēkas jaunās ēkas nodošanu ekspluatācijā (pirmā kārta 2012. gada 18. novembrī, ielas un inženierkomunikācijas - 2013./2014. gadā), visticamāk būs jārunā par radikālu satiksmes organizācijas pārplānošanu Mūkusalas, Akmeņu, Valguma ielās, kā arī Uzvaras bulvārī.
Šobrīd grūti pat apzināties precīzas ielu infrastruktūras pārprojektēšanas un būvniecības izmaksas. Saskaņā ar Gunāra Birkerta sākotnējo projektu, Nacionālās bibliotēkas priekšā līdz pat Daugavas kreisajam krastam pletīsies plašs skvērs, bet Mūkusalas ielas posms līdz pat Akmens tiltam tiks iebūvēts īpašā tunelī. Pārplānos arī Akmeņu un Mūkusalas ielu krustojumu - ielu šķērsojumu, kuram šobrīd ir tāda neveikla satiksmes organizācijas objekta slava.