Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +7 °C
Apmācies
Svētdiena, 17. novembris
Uga, Hugo, Uģis

Vispirms Gaismas pils

Varbūt ne bīstams no avāriju skaita viedokļa, taču no gājēju un velosipēdistu redzespunkta pietiekami nesaprotams ir Mūkusalas un Akmeņu ielas krustojums līdzās jaunceļamajai Latvijas Nacionālajai bibliotēkai (LNB). Kamēr stāv mašīnas, arī gājējiem jāstāv; tiklīdz iedegas zaļā gaisma, tā soli uz priekšu sper gājēji un uz gāzes pedāļa spiež arī autovadītāji, kuriem šie gājēji ir tieši ceļā.

Brauc un iet visi reizē

Tiem nedaudzajiem gājējiem, bet jo īpaši velobraucējiem, kas pa Mūkusalas ielu dodas no Akmens tilta vai Raņķa dambja puses, ir visai sarežģīti šķērsot Akmeņu ielu tā vienkāršā iemesla dēļ, ka vienlaikus iedegas zaļā gaisma gan gājējiem, gan braucējiem. Bieži vien šīs abas satiksmes dalībnieku kategorijas būvlaukuma sētas dēļ viena otru pamana pēdējā brīdī! Braucēji, veicot labo pagriezienu ap būvlaukuma stūri, faktiski neredz ne gājējus, ne velosipēdistus.

Šobrīd šis krustojums tiešām īpaši ne ar ko neizceļas, ja ignorē faktus un projektus par LU zinātņu pilsētiņas un Rīgas domes pārnešanu uz Torņkalna stacijas apkārtni vai kaut kad gaidāmo veloceliņa Centrs - Torņkalns - Ziepniekkalns izbūvi, kura projekts aizķēries 2009. gadā. Muļķīgi jau šobrīd sanāk, ka visiem, kas vēlas pa Mūkusalas ielu braukt, piemēram, Āgenskalna virzienā, kopā ar pārējiem satiksmes dalībniekiem, kas virzās uz centru gliemeža ātrumā, jābīdās nervozajā transportlīdzekļu drūzmā, kas «stop&go» režīmā raustās Akmens tilta virzienā, līdz sasniegta apgriešanās vieta pēc Akmeņu ielas šķērsojuma.

Strīdēties bezjēdzīgi

Gadu desmitiem jau pierasts, tādēļ, palaižot visus no Raņķa dambja puses braucošos, droši griežu krustojumā, lai, ieņemot pirmo rindu, izdarītu pagriezienu pa labi uz Akmeņu ielu un vēlāk - Valguma ielu, lai pa Uzvaras bulvāri turpinātu ceļu Āgenskalna un Imantas virzienā! Pēc zaļās gaismas iedegšanās ar slaidu loku griežu ap ar augstu pelēku žogu apjoztā LNB būvlaukuma stūrim un... gandrīz uzskrienu trim dažādu paaudžu riteņbraucējiem: vecākai kundzītei, dusmīgai mātesmeitai ar spilgti rozā pludmales velosipēdu un jaunskungam padsmitnieka vecumā ar sāniski pagrieztu beisbola cepurīti un zem jostasvietas noslīdējušām biksēm. Abas dāmas agresīvi metās skaidrot patiesību, jautājot, kādēļ pie zaļās gaismas viņas netiek laistas un, agresīvi bremzējot, biedētas? Nepalīdz nekādas atrunas, ka neprotu apkārt sētas stūriem skatīties un braucu tikai un vienīgi pie zaļās gaismas.

Par šiem argumentiem vajadzētu - bet nesāku - strīdēties. Tā vietā, atstājis auto pie ugunsdzēsēju depo, dodos vērot krustojumu. Tiesa, gājēju plūsma reta, bet ikvienam no viņiem sanāk uzmanīties un slapstoties diegt pāri Akmeņu ielai, izvairoties no transportlīdzekļiem, kas veic labo pagriezienu no Mūkusalas ielas. Laikam taisnība lasītājiem - visiem, kas dzīvo un strādā Mūkusalas ielā!

Šobrīd nekādu uzlabojumu

Taču vismaz tuvākā gada laikā nekādas izmaiņas šajā krustojumā nav plānotas. Jāgaida, līdz pabeigs Gaismas pils būvi un tās apkārtnes labiekārtošanu, tad gan šo krustojumu vairs pazīt nevarēšot. Ātrāk - pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta speciālistu teiktā - nekādu izmaiņu un uzlabojumu.

Līdz ar Nacionālās bibliotēkas jaunās ēkas nodošanu ekspluatācijā (pirmā kārta 2012. gada 18. novembrī, ielas un inženierkomunikācijas - 2013./2014. gadā), visticamāk būs jārunā par radikālu satiksmes organizācijas pārplānošanu Mūkusalas, Akmeņu, Valguma ielās, kā arī Uzvaras bulvārī.

Šobrīd grūti pat apzināties precīzas ielu infrastruktūras pārprojektēšanas un būvniecības izmaksas. Saskaņā ar Gunāra Birkerta sākotnējo projektu, Nacionālās bibliotēkas priekšā līdz pat Daugavas kreisajam krastam pletīsies plašs skvērs, bet Mūkusalas ielas posms līdz pat Akmens tiltam tiks iebūvēts īpašā tunelī. Pārplānos arī Akmeņu un Mūkusalas ielu krustojumu - ielu šķērsojumu, kuram šobrīd ir tāda neveikla satiksmes organizācijas objekta slava.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Bez nosaukuma

Laikraksts Diena uzņēmies iniciatīvu apzināt vecas un jaunas ķibeles ielu uzturēšanā un satiksmes organizācijā. Kopīgi atklāsim bīstamus krustojumus, kuros trūkst luksoforu vai satiksmes drošībai vitāli nepieciešamo brauktuves marķējumu. Saiknē - laikraksts un lasītāji - atgādināsim, ka ceturtā vara tomēr ir spēks saimnieciskas attieksmes un kartības ieviešanā!
Būsim priecīgi, ja sūtīsiet mums vēstules pa e-pastu: [email protected]

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?