Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pārziņā ir visu akcīzes preču aprites uzraudzība, tai skaitā kvalitātes kontrole būtu jāveic arī autogāzei, tāpat kā tiek kontrolēts benzīns un dīzeļdegviela. Taču, kā paskaidroja VID pārstāve, nevienā normatīvajā aktā nav noteikts, ka VID kompetencē ir šis jautājums vai uzdevums.
Kopumā par nozari atbildīga ir Ekonomikas ministrija (EM), kura šādu normatīvo aktu neesamību skaidro kā nevēlēšanos iejaukties tirgū, ja reiz pagaidām nav saņemti signāli. «Ja tirgū nav indikācijas par nepilnībām, valstij nav vajadzības iejaukties, lai neapgrūtinātu nedz tirgotājus, nedz ražotājus,» skaidro EM Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Evita Urpena. «Tirgus pagaidām ir bijis diezgan mazs, un tas labi strādā arī bez mūsu iejaukšanās,» komentē EM pārstāve un norāda, ka gadījumā, ja Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) tiks saņemtas sūdzības, iespējams, EM izstrādās atbilstošu regulējumus, taču pagaidām to neplāno darīt.
PTAC direktore Baiba Vītoliņa apstiprināja, ka līdz šim nav konstatētas būtiskas problēmas, kas varētu norādīt uz autogāzes zemo kvalitāti. «Iespējams, tirgus ar esošo normatīvo bāzi var pietiekami pašregulēties,» norāda centra vadītāja. «Tomēr, šim enerģijas resursam kļūstot populārākam, var aktualizēties jautājums arī par kvalitāti un tās regulējumu,» tā B. Vītoliņa. Pretējās domās ir LDTA valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Stirāns. «Manuprāt, ir jāsakārto spēles noteikumi visiem tirgus dalībniekiem. [..] Kvalitātes jautājums nav īsti tas, kas būtu jāatceļ, pretējā gadījumā pastāv iespēja, ka veidosies negodīga konkurence, kura kropļos tirgu, un beigu galā cietējs būs tikai patērētājs,» skaidro M. Stirāns.