Sabiedrisko attiecību speciālists Kristians Rozenvalds brauc ar Opel Tigra kabrioletu jau septīto gadu, bet par auto maiņu vēl nedomā.
Opel Tigra tika iegādāta 2005. gadā, un Opel zīmolu Kristians izvēlējās tāpēc, ka tajā laikā viņš kā sabiedrisko attiecību speciālists strādāja ar Opel pārstāvi Latvijā. «Ieraudzīju tehniskos parametrus, un drausmīgi iepatikās,» piebilda Kristians, «kaut kur dziļi apakšā Tigrai slēpjas vecā labā Opel Corsa, taču izskatās daudz labāk un neparastāk, kas radošo profesiju pārstāvim nav mazsvarīgi.»
Tigra ir otrais auto Kristiana ģimenē, pirmā ir septiņvietīgs minivens Opel Zafira, ar ko var pārvadāt bērnus un risināt saimnieciskus jautājumus. Tigras uzdevums ir lēti, ērti un ar stilu nogādāt vienu cilvēku no Jelgavas, kur Kristians dzīvo, uz Rīgu un atpakaļ.
Automašīna apgādāta ar 1,4 litru benzīna dzinēju un automātisko pārnesuma kārbu. «Brauc labi un tērē vidēji tikai 6 litrus uz 100 kilometriem,» piebilst Kristians.
Viens no būtiskajiem izvēles argumentiem ir t. s. hardtop jeb cietais jumts, kas kabrioletu pasaulē neesot plaši izplatīts. Savukārt no hardtop Kristians nav varējis atrast nevienu, kam ar ielocītu jumtu bagāžniekā vēl būtu vieta nelielai bagāžai. Turpretim ar uzliktu jumtu bagāžas nodalījums piedāvā normāla žiguļa bagāžnieka izmērus, tajā var ievietot, piemēram, golfa spēlei nepieciešamo ekipējumu. To Kristians uzskata par kabrioletiem reti sastopamu priekšrocību un pastāsta, ka, piemēram, Māris Bensons (bijušais Honda dīlera Bensons Auto īpašnieks), ar Ferrari braucot spēlēt golfu, nūjas bijis spiests pārvadāt salonā.
Izvēloties auto, otra iespēja bija rodsters Mazda MX5, tomēr tajā sajūta esot bijusi izteikti saspiesta.
Auto nav pārmērīgi sportisks, tomēr 1,4 litru dzinējs vieglo virsbūvi spēj paātrināt visai veicīgi. Kristians uzsver salīdzinoši augsto klīrensu, kā arī garo riteņu bāzi un norāda, ka nav jau svarīgi, cik gara ir mašīna, svarīgs ir attālums starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem, kas dod stabilitātes un labas vadāmības sajūtu, braucot pa šoseju.
Automātiskā kārba piedāvā īpašu ziemas režīmu, un arī uz sniega Tigra jūtas lieliski.
Jauna auto cena iegādes brīdī bija ap 20 tūkstošiem eiro. Kristians atzīst, ka to pašu Corsa varēja iegādāties pusotru reizi lētāk. Tomēr Tigras saimnieks ar cenas un ieguvuma attiecību ir apmierināts un skaidro, ka, iespējams, izvēloties Mercedes vai citu luksusa klases automobili, viņam būtu jācīnās pašam ar savu sirdsapziņu par iztērēto līdzekļu lietderību.
Vienīgā auto sliktā īpašība ir Opel zīme uz radiatora restes, smaida auto īpašnieks un piebilst, ka šādu auto Latvijā nav īpaši daudz. Viens cits Tigra Cabrio esot manīts zilā krāsā ar pelēku jumtu, otrs - arī sarkans - nesen esot ievests, visticamāk, no Vācijas.
Pirms pāris gadiem Opel dīleru centrs piedāvājis iespēju automašīnu pārdot otrreizējā tirgū, taču Kristians atteicies, jo neesot bijis, ko izvēlēties vietā. Par nākamo auto PR speciālists īpaši nedomā, tikai prāto, ka ceļi Latvijā labāki nepaliek un benzīns kļūst arvien dārgāks, tāpēc nākotnē būs jāizvēlas automašīnas ar lieliem riteņiem, augstu klīrensu un mazu degvielas patēriņu.