Linna Herisone,
Bakalaura grādu tālmācībā piedāvājam tikai klātienes studentiem, kuri pavadījuši universitātē vismaz deviņus semestrus. Tā kā studiju galvenais uzsvars ir uz darbu mazās grupās un individuālajām sesijām ar pasniedzēju, ir neiespējami pielāgot ko līdzīgu tālmācības studentam. Citādi ir ar maģistra programmām, proti, pašlaik piedāvājam vairākas iespējas ar tālmācības elementiem. Piemēram, jaunākā programma pedagoģijā būs tiešsaistes režīmā. Piedāvāsim arī stipendijas studentiem no ārvalstīm. Jāatzīmē, ka arī tālmācību programmām tiek ietvertas klātienes tikšanās Kembridžā, taču mācības paliek patstāvīgas, piedaloties forumos, elektroniski sarakstoties ar pasniedzējiem u. tml. Pēdējos gados popularitāti ieguvusi koučinga programma, pulcējot studentus arī no Āzijas un Dienvidamerikas. Jaunumi ir gaidāmi arī 2012. gadā, kad ieviesīsim jaunu eLearning programmu. Ceram, ka tā pavērs plašas iespējas populārāko kursu noteikšanai.
Vēgars Mūens,
Norvēģijas Tehnoloģiju un zinātnes universitāte
Pašlaik tālmācībā piedāvājam astoņas maģistra programmas, kas galvenokārt ir norvēģu valodā, lai gan atsevišķi kursi ir pieejami arī angliski. Populāras ir inženierzinātnes. Studijas paredzētas tiem, kuri strādā, papildus apgūstot biznesa vadību, kur mūsu inženieriem nereti trūkst zināšanu. Tiesa, šeit redzu iespēju attīstībai kursu izstrādē. Piemēram, matemātiku internetā ir ļoti grūti mācīties, taču bez tās eksaktajās nozarēs neiztikt. Viena no problēmām ir nokļūšana uz universitāti eksāmenu un konsultāciju vajadzībām. Proti, lielākā daļa no Norvēģijas iedzīvotājiem uzturas valsts dienvidos, un attālumi no viņu dzīvesvietas uz universitāti ir vērā ņemami - nereti ceļā tiek pavadītas 5-6 stundas. Tiesa, neesam novērojuši, ka tas mazinātu motivāciju izvēlēties tālmācību.
Lehti Pilta, pārstāv Tartu Universitāti
Galvenais e-studiju mērķis, protams, ir, lai tās būtu pieejamas studentiem no lauku reģioniem un ārvalstniekiem. Tālmācības programmas piedāvājam tā saucamajā Open University ar klātienes apmeklējumu vienu reizi mēnesī. Mūsuprāt, nav nekādas atšķirības, vai diploms tiek iegūts klātienē vai neklātienē. Kvalitāte ir nemainīga, un viss atkarīgs no tā, kā students ir apguvis vielu. Lai gan oficiāli dati nav apkopoti, esam novērojuši, ka tie, kuri studiju maksu sedz no privātajiem līdzekļiem, ir visvairāk motivēti mācīties labi.