Par ārkārtējo Holivudas diktātu un spēcīgo mārketinga spiedienu žēlojās itin visas īpašajos videovēstījumos aptaujātās pasaules mēroga kinoslavenības, kuri paši par popularitātes, pieprasījuma un uzmanības trūkumu pat no Holivudas puses nekādi nevarētu sūdzēties. Ne viens vien EFA laureāts vakara svētku gaitā no skatuves gluži kā burvju glābējzvana signālu izkliedza saukli - Lai dzīvo Eiropas kino!. To nekautrējās darīt arī EFA abi mūža ieguldījuma balvu ieguvēji pasaules kinematogrāfā - leģendārais itāļu režisors Bernardo Bertoluči un ģeniālā britu, bet krievu cilmes aktrise Helēna Mirena, atgādinot, cik būtisku lomu viņu liktenī spēlējusi satikšanās ar tādiem Eiropas autorkino dižgariem kā Mikelandželo Antonioni un Ingmars Bergmans.
Bez bezgaumīgajiem vakara vadītājas Ankes Engelkes jociņiem par globālo politkorektumu, eiroidentitāti un visām nominētajām «manām, Ankes, vismīļākajām filmām» (manā un, spriežot arī pēc zāles vārgajām reakcijām, arī svinību viesu ieskatā) ceremonijas norises translāciju LTV pabojāja arī mūspuses komentētāju paviršā, diemžēl arī kļūdainā informācija, kas Eiropas kinonorisēs neiesvētītajiem neļāva saprast, kam, kāpēc un par ko tieši balvas tiek pasniegtas.
Tas, ka Eiropas Kinoakadēmijas biedri četras (gada labākā filma, režija, abi aktierdarbi) no sešām galvenajām EFA balvām nolēma piešķirt austriešu režisora Mihaela Hanekes darbam Mīlestība/Amour, no vienas puses, ir likumsakarīgi un šķiet loģiski - Amour ir stindzinoši cilvēcīgs mākslas darbs, kurā divi izcili aktieri Žans Luī Trentiņjans (82) ar Mariju Rivu (84) izspēlē mūža traģisko «norieta parastības» drāmu režisora stingri kontrolētā mizanscēnu teritorijā - viena interjera, vidusmēra dzīvokļa «zārkā». Filma, kuras intīmais raksturs netraucē atgādināt arī par «vispārinājumu» - filmas sociālo slāni, kas skar Eiropas kontinenta straujo novecošanu.
No otras puses, fakts, ka pie tik izcilībām ražīga kinogada (pietiek nosaukt kaut pārējās nominantes spēlfilmu kategorijā - brāļu Taviāni Cēzaram jāmirst, vācu Barbaru, dāņa T. Vinterberga Medības, franču Neuzvaramos, britu Kaunu - visas ārkārtā jaudīgi mākslas darbi) teju visas svarīgākās EFA balvas sakrīt «vienā groziņā», šoreiz īpaši šķiet kaut kā… ne gluži taisnīgi. Taču tāds ir akadēmiķu kolektīvs lēmums, un to apstrīdēt ir bezjēdzīgi.