«Pastaigas tapšanas stāsts sākās vairāk nekā pirms trim gadiem, kad diriģents Kaspars Putniņš pavēstīja, ka vēlētos mūzikas skanējumu dabā, liekot klausītājam kaut kur doties un vērot, kā iepriekš radītais ieraksts saspēlējas ar dabisko vidi. Jau no paša sākuma viņam bija skaidrs, ar kuriem komponistiem vēlas sadarboties. Tad sākām lūkot pēc kāda latviska, episka, fundamentāla stāsta, kas saistīts ar piedzīvojumiem un pārbaudījumiem,» atceras režisore Zane Kreicberga. «Protams, pirmais prātā nāk Lāčplēsis, taču tam ir jau tik daudz interpretāciju - ko jaunu vēl pateikt par Lāčplēsi?! Apstājāmies pie ķēves dēla Kurbada,» stāsta režisore, kura drīzumā festivālā Baltā nakts iestudēs Jura Ābola kompaktoperu - latviešu pirmo dada operu.
Cīrulīšu dabas takās gan nebūs nekādas steigas. Atliek vien satikties pastaigas sākuma vietā - Žagarkalnā - un uzticēties pārgājiena vadītājam, Nacionālā teātra aktierim Gundaram Grasbergam, kurš izvadās muzikālajā pārgājienā. Būs tikai trīs seansi: sestdien, 24. jūlijā, plkst. 19, 21 un 23. Katru reizi pastaiga būs citāda - dienasgaismā, krēslas stundā un lāpu gaismā romantiskā naktī. (Drīzumā tiks izsludināti papildseansi augustā.)
Visas lomas, ieskaitot suņus un vanagus, izpilda Latvijas Radio kora grupas dalībnieki. Sadarbībā ar skaņu režisoru Vari Kurmiņu un montāžas režisoru Tāli Timrotu Radio kora grupa ieskaņojusi mūzikas materiālu, kuru DJ Monsta atskaņos un miksēs uz vietas, dzīvā procesā.
Pastaigas radītāji iedvesmojušies gan no latviešu tautas pasakām, gan no trimdas latviešu rakstnieka Jāņa Turbada (īstajā vārdā Valdis Zeps) un Visvalža Lāma romāniem par Kurbadu. «Turbada romāns ir interesants ar to, ka paralēli mītiskajai realitātei darbība risinās XX gs. 30. gadu Latvijas vidē. Tur ir daudz ironijas un humora. Mums ļoti patika, tomēr gribējām ko nosacīti abstraktāku, jo mūs interesēja nevis izrāde ar aktierspēli, bet gan klausītāja piedzīvojums un tas, kā darbība skaņu un dabas vidē ietekmē noskaņu,» stāsta Z. Kreicberga. Arī koristi piedalījušies stāsta radīšanā - vairākos stāstīšanas improvizāciju seansos. Kristaps Pētersons un Līga Celma pēc tam sadalījuši stāstu fragmentos, un, kad viņu komponētās epizodes bija jau ierakstītas, apmainījās materiāliem, lai katrs pabeigtu kolēģa radīto.