Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +4 °C
Viegls lietus
Otrdiena, 12. novembris
Kaija, Kornēlija

Elektromobilitātes atbalsta dīvainības

Romāns Meļņiks

Bija doma ievērot tradīcijas un vismaz pirmās simts dienas jauno valdību no kritikas pasaudzēt. Nesanāk. Redzam, ka šķietami progresīvi, saprātīgi cilvēki, paviršības vai dīvainu apsvērumu vadīti, pieņem lēmumus, kas valstij dod visai minimālu labumu, toties rada pamatu bažām par iespējamu personisko ieinteresētību dārga autotransporta un pagaidām nevajadzīgas infrastruktūras iepirkumos.

Runa par otrdien Ministru kabinetā pieņemtajiem noteikumiem par valsts atbalstu elektromobilitātei. Valsts ir pārdevusi ietaupītās siltumnīcefekta gāzu emisiju kvotas, iegūtos līdzekļus vēlas ieguldīt videi draudzīga transporta sektorā.

Konkursa ietvaros pieejamais finansējums ir pieci miljoni eiro, ko, sadalot trijās vienādās daļās, paredzēts izmantot vieglo un kravas elektroauto iegādes līdzfinansēšanai un uzlādes staciju tīkla izveidei. Tajā pašā laikā videi un mobilitātei pilsētā visdraudzīgākā transporta - elektrovelosipēdu - iegādes atbalstam nav atvēlēts ne centa, kaut runāts visos līmeņos ir gana daudz.

Pat vienkārši aprēķini rāda, ka ar valsts piešķirto līdzfinansējumu pietiks vienīgi aptuveni 50 vieglo un tikpat daudz kravas elektroautomašīnu iegādei. Tātad pilsētas ielās (laukos šie auto mazāk piemēroti) būs par apmēram simts konkrēti zināmu marku automašīnām vairāk. Jā, braucot tās nepiesārņos vidi, taču sastrēgumus radīs tāpat kā citi auto. Atbalsta projekts ir vienreizējs, nav zināms, kad būs nākamais, līdz ar to ir naivi cerēt uz lielāku elektrotransporta skaita pieaugumu tuvākajā laikā. Tad nu katrs var vērtēt, cik izmaksu ziņā efektīvs ir plānotais 1,6 miljonu eiro ieguldījums elektrotransporta uzlādes vietu tīkla izveidē.

Ja ar benzīnu vai dīzeļdegvielu darbināmiem auto degvielas uzpildes staciju pieejamībai ir izšķiroša nozīme, tad elektrotransporta attīstībai ātrās uzlādes punkti gan vēlami, bet bez tiem var arī iztikt. Pieslēdzoties standarta elektrotīklam, elektrotransportu parasti uzlādē mājās vai darbavietā, turklāt laikā, kad to nav nepieciešams lietot.

Ja pieejamais finansējums tiktu atvēlēts arī elektrovelosipēdu iegādes atbalstam, tas būtu efektīvs rīks, kā no automašīnas uz divriteni pārsēdināt vismaz vairākus tūkstošus ikdienas mazo distanču braucēju, vienlaikus mazinot sastrēgumus.

To, ka tas ir iespējams, jau apliecinājuši vairāki uzņēmumi, kā darbinieku dienesta transporta līdzekli izvēloties nevis automašīnu, bet velosipēdu vai elektrovelosipēdu. Līdzfinansējums varētu būt labs atbalsts un stimuls modernizācijai arī tādiem uzņēmumiem kā Latvijas pasts, kura darbinieki šobrīd ikdienā izmanto velosipēdus.

Ir zināms, ka diskusija par nepieciešamību uzlabot valdības noteikumus par vides finansējuma izlietojuma konkursu valdības koalīcijā ir bijusi. Taču, aizbildinoties ar steidzamību, nekas nav mainīts. Dokuments iekļauts valdības darba kārtībā un pieņemts.

Ej nu tagad noskaidro, vai noteikumu virzītāji tiešām tik aizņemti, ka neatradās pat pusstunda, lai dokumentā iekļautu tos pāris teikumus par līdzfinansējumu arī elektrovelosipēdiem, vai arī elektroauto un uzlādes aprīkojuma uzstādītāju argumenti bijuši ausīm tīkamāki.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Vienotībai priekšā riskantas izspēles

Par scenārijiem, kā varētu attīstīties koalīcijas partneru attiecības, un dažādiem ministru sastāva restartēšanas modeļiem, kas varētu novest pie koalīcijas paplašināšanas vai valdības krišanas,...








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?