Konkursā pieejamais finansējums - Ls 381 200 - veidoja tikai 26% no kopējā pieprasītā finansējuma - teju 1,5 miljoniem latu. Atbilstīgi krīzes apstākļiem NKC paredzēja atbalstu ne mazāk kā trīs pilnmetrāžas spēlfilmu ražošanai, akcentējot mazbudžeta projektus.
Tāda solās būt arī A. Graubas (producents Andrejs Ēķis) filma Sapņu komanda par Latvijas basketbola izlasi, kura 1935. gadā radīja Eiropas mēroga sensāciju. Projekts saņems Ls 170 000, un pēc nolikuma tā nevarēs būt filma, kuras budžets «uzpūšas» līdz blokbāstera apjomiem, kas salīdzināmi ar komandas iepriekšējiem projektiem (Rīgas sargi). Ls 121 200 filmēšanai un filmas pabeigšanai saņems A. Karapetjana projekts Cilvēki tur (producents Roberts Vinovskis). A. Karapetjans piedāvā Latvijas kino kontekstam netipisku nacionālo kolorītu un sociālu asredzību - kriminogēni ietonētās filmas darbība norisināsies kādā Rīgas guļamrajonā krievvalodīgo vidū. Šo vidi A. Karapetjans, kurš studējis gan Mākslas akadēmijā, gan Kultūras akadēmijā, pazīstot labi, viņš ir arī Lielā Kristapa īpašnieks par savu debijas īsfilmu Riebums.
Ar Ls 90 000 atbalstīta Lietuvā strādājušā latviešu režisora Māra Martinsona filma Amaya, - fināla etapā esošs projekts ar globalizācijas iezīmēm - filma tiek veidota sadarbībā ar Honkongu. M. Martinsona lietuviešu valodā uzņemtie Nevajadzīgie ļaudis ieguva pērnā gada Lielo Kristapu kā gada labākā spēlfilma.
«Šie bija kvalitatīvākie projekti,» izvēli pamato eksperts režisors J. Putniņš: «Turklāt tiem visiem ir skatītāju potenciāls - te nav pakļaušanās populismam, ne arī orientācijai tikai un vienīgi uz festivālu auditoriju.» Pēc konkursa nolikuma atbalstītās filmas ir jāfilmē šogad, tātad jau nākamgad būtu jānotiek šo filmu pirmizrādēm.