Par dzirdamību un izrāžu apskaņošanu nav runas - tehnika Brēgencas pasākumā ir ideāla (Opera News nosaucis Konstances peldošo skatuvi par vislabāk apskaņoto «estrādi» pasaulē).
Mākslinieciskais un muzikālais līmenis arī šaubas neraisa - Brēgencā tiek nolīgtas labākās balsis un teicami orķestri (šogad - festivāla mākslinieciskais vadītājs Deivids Pauntnijs angažējis Vīnes simfoniķus, Prāgas Filharmonijas kori, perspektīvos diriģentus Ulfu Širmeru un Enriko Kaleso plus 3 reiz 3 dziedātāju sastāvus, katram pa astoņām izrādēm).
Tomēr opera pie ezera paģērē arī ko īpašu - tai jābūt ne vien muzikāli perfektai, bet arī krāšņam mielastam acīm. Tādēļ režisori un scenogrāfi rūpējas, lai opera bez starpbrīža būtu arī efektīgs šovs. Šoreiz uzdevums sevišķi grūts - iestudēta Umberto Džordāno labākā, tomēr uz pasaules opernamu skatuvēm visai reti iestudētā opera Andrē Šenjē (oriģinālā Andrea Chenier; stāsts ir par reālu personu, 1794. gadā Parīzē giljotinētu revolucionāru un vienlaikus izcilu franču dzejnieku Andrē Šenjē - romantiska melodrāma apvienojumā ar Lielās franču revolūcijas patosu, jo operā patiešām skan leģendāro Marseljēzas un ᅢヌa Ira motīvi!).
Intriģējošie foto demonstrē pasaulslavenās Žaka Luija Davida gleznas Žana Pola Marata nonāvēšana kopiju (oriģināls - Briseles Mākslas muzejā) - no ezera izlīdušu milzīgu nule mirušā Marata galvu, turklāt izrādē ūdenī lec ne tikai solisti (!), bet īsti cirka akrobāti. Šķiet, režisors Kīts Vorners ar ievērojamo britu scenogrāfu Deividu Fīldingu ar šovu tikuši galā vairāk nekā slavējami.
http://www.bregenzerfestspiele.com/en/node/1686
Izrādes 12., 13., 14., 17., 18., 19., 20., 21. augustā plkst. 21.00.