Starptautiskā automobiļu federācija ir paveikusi milzīgu darbu, lai līdz minimumam samazinātu traumu un smagu avāriju risku formulu savstarpējā sadursmē vai triecienā pret apmalēm. Tomēr zemas formulas sadursme ar traktoru uz lieliem riteņiem, kas evakuē citu avarējušu mašīnu, nav tipisks gadījums. Neviļus tas atsauc atmiņā notikumus tajā pašā Marussia komandā, kad taisnes testos Marija de Viljota ietriecās trases malā stāvošajā smagajā automašīnā un guva ļoti smagas galvas traumas, zaudējot aci. Procedūra un steiga, ar kādu Bjanki tika nogādāts slimnīcā Cu pilsētā, liek apjaust, cik situācija ir nopietna. Jau tagad tiek uzdoti jautājumi par to, vai FIA ir vainojama šajā situācijā, kad sacīkste tika turpināta, lai arī lietus pastiprinājās un trases ārmalā bija evakuācijas traktors. Tomēr šeit grūti saskatīt tiešu FIA tiesnešu vainu vai neizlēmību. Vienīgais, ko mēs varam pārmest, ir nevēlēšanās vai nespēja pārcelt sacīkstes startu agrāk, jo lietusgāzes svētdien ap sacīkstes starta laiku tika prognozētas jau piektdien. Šeit gan akmens jāmet trases īpašnieku Honda kompānijas un posma organizatoru dārziņā, kas atteikušies mainīt starta laiku.
Pati sacīkste vēlreiz pierādīja, ka uz viļņa esošo Luisu Hamiltonu var apturēt tikai tehniskas problēmas. Apstākļi visiem bija vienādi sarežģīti - pēc kvalifikācijas mašīnas bija noregulētas sausai trasei, bet pilota iespējas veikt regulējumu maiņu no kokpita ir visai ierobežotas. Niko Rosbergs sūdzējās par mašīnas aizmugures izslīdēšanu, tomēr komanda pēc jaunajiem noteikumiem nedrīkst teikt priekšā, kādas izmaiņas jādara. Pilots var veikt elektroniskus diferenciāļa regulējumus no stūres, kas situāciju varētu uzlabot. Aerodinamiskie regulējumi gan ir iedarbīgāki, bet to var izdarīt boksos.
Kamēr Rosbergs mocījās ar nenoregulētu formulu, Hamiltons slapjā trasē jutās krietni pārliecinošāk. Brita apdzīšanas manevrs pirmajā līkumā pa ārmalu tikai divus apļus pēc tam, kad tieši tajā vietā pēc neveiksmīga apdzīšanas mēģinājuma viņš bija izbraucis no trases, liecina par to, cik pārliecināts par saviem spēkiem tobrīd bija Hamiltons. Japānas panākums bija trešā Hamiltona uzvara pēc kārtas, un, kā jau rakstīju pēc iepriekšējā posma Singapūrā, - brits ir atgriezies tajā pašpārliecinātības līmenī, kas padara viņu vēl spēcīgāku un grūtāk apturamu. Turklāt tagad arī pārsvars kopvērtējumā kļuvis krietni taustāmāks - 10 punktu. Jācer, ka čempiona titula cīņā neiejauksies Mercedes šasijas vai dzinēja tehniskās ķibeles - tas būtu liels kauna traips arī vācu autoražotāja komandai.
Sebastiāns Fetels nākamgad dodas uz Ferrari. Tāpēc vēl jo vairāk nebija izprotama Red Bull atteikšanās ieviest komandu pavēles un nevēlēšanās likt Fetelam palaist garām Danielu Rikjardo, kurš atradās tieši aizmugurē vācietim un joprojām piedalās cīņā par titulu, un ir Red Bull nākotnes zvaigzne. Ietekme punktu izteiksmē šādam lēmumam būtu niecīga, tomēr attieksmes demonstrēšanai pret «nepateicīgo» Fetelu šāds solis būtu ļoti atbilstošs.