Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

Ir iespēja eksāmenos izmantot papildu atbalstu

Pat ja skolēns mācību vielu apguvis labi, viņa speciālās vajadzības var apgrūtināt iespēju kārtot eksāmenu. Jau trīs gadus šiem skolēniem ir pieejami dažādi atbalsta pasākumi, bet jaunieši tos izmantojot reti.

Ja skolēniem ir dzirdes traucējumi, viņiem nav eksāmenu klausīšanās daļas, skolēniem ar redzes traucējumiem eksāmenu uzdevumi ir palielinātā drukā, skolēniem ar mācīšanās traucējumiem labi strādā pagarināts darba izpildes laiks vai iespēja skolotājam nolasīt priekšā uzdevuma nosacījumus, stāsta Valsts izglītības satura centra (VISC) speciālisti. VISC Speciālās izglītības nodaļas vadītāja Iluta Vilnīte gan akcentē, ka skolas var pieteikt tikai tādus atbalsta pasākumus, kas jau iepriekš izmantoti mācību procesā.

Statistika liecina, ka vidusskolas centralizētajos eksāmenos visbiežāk izmantotie atbalsta pasākumi bija atbrīvojums no mutvārdu daļas, kā arī laika pagarinājums un vairāk starpbrīžu.

Aktīvāk atbalsta pasākumus skolas piesaka 3., 6. un 9. klases pārbaudījumiem, bet vidusskolā papildu palīdzību izmantoja tikai 41 skolēns.

Eksāmenos ir iespēja lietot arī datoru, bet to gan pērn, gan šogad izmantojis tieši viens cilvēks. Dators varētu palīdzēt, piemēram, skolēniem ar lasīšanas traucējumiem, norāda biedrības Pro Futuro valdes priekšsēde Eva Birzniece.

Viņasprāt, šajā gadījumā skolēniem lieliski noderētu funkcija, kas ļauj pārbaudīt pareizrakstības kļūdas (spell checker), jo, piemēram, svešvalodu eksāmenos klausīšanās daļā skolēns var atpazīt un saprast vārdus, bet viņš «iekritīs» uz pareizrakstību. Latvijas speciālisti esot apšaubījuši spelčekera izmantošanu valsts pārbaudes darbos, norāda E. Birzniece. VISC speciālisti gan norāda, ka šo opciju eksāmenā izmantot drīkstot, bet tikai tajās eksāmena daļās, kur netiek pārbaudītas skolēnu prasmes pareizrakstībā.

Kāpēc vidusskolēni tik maz izmanto iespēju saņemt papildu atbalstu? Daļa skolēnu paši negrib atšķirties no pārējiem, bet var pieļaut, ka arī skolas tos nav pietiekami popularizējušas un izmantojušas ikdienas mācību procesā, pieļauj Mudīte Reigase, VISC speciālās izglītības eksperte.

Biedrības Vecāki par izglītību pārstāve Jana Simanovska uzsver, ka arī VISC ir atbildīgs par mazo interesi par atbalsta pasākumiem un to, kāpēc valstiskā līmenī nav analizēti iemesli.

Ja tiešām skolas neizmanto atbalsta pasākumus ikdienā, tā esot ne tikai izglītības iestāžu, bet arī VISC atbildība.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?