Rīdzinieks Sergejs Djomins šogad guva lielu ievērību ar divkārtējo uzvaru Londonas Saatchi Gallery interneta konkursā. Viņš ir pirmais Latvijas mākslinieks, kura darbi izstādīti slavenajā Čārlza Sāči galerijā Londonā. Sācis zīmēt 23 gadu vecumā - Latvijas Universitātes Vēstures un filozofijas fakultātes otrajā trešajā kursā, nositot laiku lekcijās. Cilvēks, kuram jāsaka paldies par to, ka Sergejs kļuvis par mākslinieku, esot sieva Kristīne Jansone. «Viņa man iemācīja zīmēt un gleznot,» apgalvo Sergejs. «Es zinu, kā viņam ir jāglezno,» piebilst Kristīne. «Es zinu, kā jāizskatās viņa gleznām.» Viņa pati labi zīmē: «Man nav nekāda koncepta. Es nevaru iesākt, bet es zinu, kas jādara tālāk.»
Lukabukā skatāmas gan uzgleznotas pārdomas par to, kas notiek pasaulē (mākslinieka jaunākā glezna Hegemon's Hygiene reflektē par globalizācijas tēmu), gan pavisam sadzīvisku notikumu izraisīti darbi. Iedvesma var rasties, pat mizojot kartupeļus, atklāj Kristīne.
«Mēs bijām Baku,» par gleznu Caviar from Baku stāsta Sergejs. Tur viņi esot nopirkuši melnos ikrus burciņās, ko atvest uz Rīgu. «Visiem nopirkām, bet sev ne, mēs tikai pagaršojām uz vietas,» turpina Kristīne. «Viņiem ikri sabojājās,» jo tos vajadzējis ātri apēst. «Melnie, dārgie! Mēs bijām nikni,» viņi smejoties atceras. «Pašiem netika, un arī draugi nepagaršoja.» Gleznas darbība norisinās Sergeja un Kristīnes bijušajā virtuvē - tur tā izskatījies, kad tikko ievākušies dzīvoklī. Savukārt pašportrets ar vistas kauliņiem ir «no bada laikiem». Slikti viņiem esot gājis «treknajos gados, labie laiki sākās, kad sākās krīze».
Savukārt pēc gleznas Christening/Kristības tapšanas (darbā attēlota galvas skūšana kā iniciācija) gūti panākumi Sāči galerijas konkursā - tajā gleznā iznācis neapzināti projicēt savu nākotni. Sergejam un Kristīnei esot izdevies sasniegt ļoti daudz no ieplānotā. «Mēs atradām piecus gadus vecu darbu plānu. Deviņdesmit procentu no tā ir izpildīti,» uzsver S. Djomins. Piemēram, nopirkts trijkājis fotoaparātam un citas nepieciešamas lietas. Esot vien palicis iegādāties villu Grieķijā un labu automašīnu!
Netālu no Lukabukas kases aparāta esošo sienu rotā glezna Cash desk/Kase no sērijas Arbeit macht frei. Tās ideja radusies, katru dienu ejot cauri veikalam uz mājām, skaidro Kristīne. Sadraudzējušies ar meitenēm no kases, kuras šad tad pastāsta, ka viņām viss ir «šitik tālu» - līdz kaklam. Stāsts par «verdzību mūsdienās», piebilst Sergejs. Viens no šīs sērijas darbiem - Singer [Zinger_Machine] - drīzumā kļūs par mākslinieka otro darbu, kas izstādīts Sāči galerijā. Savukārt tepat Rīgā galerijā Centrs līdz 1. jūlijam skatāmas Sergeja Djomina skices, kurās redzams mākslas darbu dzimšanas brīnums - no idejas līdz pat gatavai gleznai.