Ina Druviete
Beidzot ir nopietni jāpievēršas mācību satura jautājumiem. Mēs esam pieņēmuši pamatizglītības standartu, kurā jau ir sniegta pamatievirze uz jaunā mācību satura virzību. Mums turpmākajos trijos gados, līdz 2018. gadam, kad šis jaunais mācību saturs ir jāpieņem, ir jāpārskata tas, ko mēs skolēniem mācām, kad mēs mācām un arī kā mēs mācām visus mācību priekšmetus no 1. līdz 12. klasei. Šim skatījumam ir jābūt plašākam - ne tikai no konkrētu priekšmetu skolotāju un speciālistu viedokļa, bet arī no skolēnu viedokļa. It kā skolēna acīm jāpaskatās uz visu, ko viņam sniedz skola sadarbībā ar sabiedrību. Rezultātā jānonāk pie secinājuma, kas un kā tad būtu mācāms. Tāpat jānodrošina arī skolēnam un skolotājam draudzīga vide.
Roberts Ķīlis
Bijušais izglītības un zinātnes ministrs
Ir trīs lietas - divas attiecas uz valdību, trešā - uz citām organizācijām. Pirmkārt, valdībai jāvienojas par jaunu finansēšanas modeli augstākajā izglītībā, ņemot vērā augustā prezentētos Pasaules Bankas ekspertu ieteikumus. Otrkārt, valdībā līdz gada beigām jāpieņem zinātnisko institūtu tālākās attīstības stratēģija. Šobrīd, pēc ārējā vērtējuma, institūtiem pašiem nācās runāt, kurš ar kuru apvienosies, lai nebūtu tik daudz šo institūtu ar sliktu vērtējumu. Treškārt, sekmīgi jāsagatavo jēgpilni projekti izglītības un zinātnes jomā Eiropas struktūrfondu apguvei. Tas ir ļoti svarīgi, jo principā ar šo naudu daudz var izdarīt gan skolas, gan augstskolas, gan profesionālās izglītības iestādes.
Jana Simanovska
Biedrības Vecāki par izglītību pārstāve
Vecākiem ir svarīgi, lai bērns uz skolu ietu ar prieku, bet arī ar pienākuma apziņu un vēlmi mācīties. Kā vecāku organizācijas pārstāvei man šķiet - vēl aizvien lielākais izaicinājums ir panākt, lai valsts un pašvaldību iestādes uzskatītu vecākus par svarīgu sadarbības partneri, veidojot izglītības politiku, un arī panākt, ka vecāki vairāk iesaistās sava bērna skolas dzīvē. Piemēram, patlaban diskusija par obligātajiem centralizētajiem eksāmeniem fizikā un ķīmijā noris bez vecāku iesaistes. Atbalstām to, ka eksaktie priekšmeti jāmāca labā kvalitātē, bet vecākus dara bažīgus tas, ka pie pašreizējā mācību kvalitātes līmeņa cietīs mazāk nodrošināto ģimeņu bērni, kuriem vecāki nevarēs noalgot privātskolotājus.
Zane Oliņa
Iespējamās misijas valdes locekle
Pateicoties darba devēju ierosmei, arvien lielāka uzmanība tiek pievērsta matemātikas, dabaszinātņu un informācijas tehnoloģiju mācīšanai skolās. Šajās jomās jau ieguldīti nozīmīgi un nepieciešami resursi. Izaicinājums ir stiprināt šī brīža vājāko posmu - humanitāro un sociālo zinātņu mācības. Gan personiskai labklājībai, gan sabiedrības attīstībai ļoti vajadzīgi empātiski, atvērti, kritiski domājoši cilvēki, kuri spēj pieņemt izsvērtus lēmumus un domāt kopsakarībās.