Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +5 °C
Daļēji apmācies
Svētdiena, 17. novembris
Uga, Hugo, Uģis

Lembergs: reformas tikai, lai tiktu pie amatiem

Ventspils brīvostas valdes priekšsēdētājs (saistīts ar ZZS)

Aivars Lembergs

Ir četri iemesli, kāpēc grib reformēt ostu pārvaldes. Pirmais - velkoņu flote PKL flote grib izspiest trīs Rīgas brīvostas velkoņus no ostas. Paši nelien priekšā, viņus prezentē Amerikas Tirdzniecības palāta. Ventspilī neviens no palātas pārstāvjiem nav bijis. Otrais - kazahu uzņēmums Ventspils Grain Terminal būvēja termināļa 1. kārtu, solīja, ka būs slēgtā izkraušanas sistēma, jo tuvumā ir dzīvojamās mājas, prasīja atļauju 2. kārtai, bet iedzīvotāji iebilda, bija arī protesti no medicīnas, vides un citām institūcijām. Ventspils dome noraidīja. Trešais - Ventspils naftas terminālī, kur agrāk krāva dīzeli un benzīnu, tagad krauj viegli gaistošas, smakojošas ķīmiskas vielas, turklāt neuzstāda tvaika savākšanas iekārtas. Kad ir ziemeļu, ziemeļrietumu vējš, smaku nes uz pilsētu. Ventspils dome cieti pateica, ka jāuzstāda šāda iekārta, ko turklāt var finansēt par ES fondu naudu, bet angļi to nedara, viņiem šķiet, ka aborigēni jau var paciest. Ceturtais - ir konkrēti politiķi, kas nav ievēlēti, tāpēc viņiem vajadzīgi amati. Intereses, kas tiek bīdītas, tiek piesegtas ar Amerikas Tirdzniecības palātu, lai valstij būtu visi astoņi amati, lai arī Ventspils brīvosta aizņem 45% no pilsētas teritorijas.

Valdis Zatlers

Zatlera Reformu partijas priekšsēdētājs

Pašlaik ostu pārvaldībā ir identificētas vairākas būtiskas problēmas, kas skar uzņēmējdarbības un investīciju vidi ostās, tai skaitā iespējamus nevienlīdzīgas konkurences apstākļus, ostu valžu lēmumu pieņemšanu, kā arī vienādu infrastruktūras pieejamības tiesību nenodrošināšanu visiem komersantiem.

Ir strauji krituši Latvijas ostu konkurētspējas rādītāji, tāpēc iespējami ātrākā laikā ir jāstrādā gan pie ostu darbības tiesiskā regulējuma uzlabošanas, gan normatīvo aktu piemērošanas uzlabošanas, gan ostu darbības pārraudzības no valdības puses.

Mēs vairāk nevaram atļauties pārvaldīt ostas kā personīgās muižas, tāpēc, lai uzlabotu un nodrošinātu Latvijas ostu konkurētspēju, tai skaitā labvēlīgu investīciju un uzņēmējdarbības vidi, situācija prasa ātru un izlēmīgu rīcību. Latvijas ostām ir jāpiedāvā labākais tranzīta ceļš starptautiskajām kravām.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?