Laika ziņas
Šodien
Migla
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Nepārsteigties ar ārpolitisko retoriku

Satiksmes ministrs, nr. 1 Latgalē

Anrijs Matīss

Šobrīd Krievijas pretpasākumi sankcijām skar pārtikas ražotājus. Cik apdraudēta ir transporta, tranzīta joma?

Tranzīta nozarē mēs nekādu pārorientēšanos uz jauniem tirgiem veikt nevaram - mūsu ģeogrāfiskais novietojums ir tāds, kāds tas ir. Jau šobrīd sekas jūt kravu auto pārvadātāji - tās ir apmēram 2000 darbavietu Latvijā. Šī nozare jau ir būtiski pazeminājusi savus izcenojumus, faktiski strādā uz vai pat zem pašizmaksas, lai tikai nestāvētu dīkā. Valsts no savas puses var palīdzēt ar pretimnākšanu nodokļu jomā, iesaistoties uzņēmumu attiecībās ar bankām. Mēs arī gatavojamies, ka Eiropas preces Krievijā aizstās, piemēram, gaļa no Argentīnas vai dārzeņi no Turcijas, arī šīs kravas kādam Krievijā ir jānogādā, un ministrija no savas puses mēģinās lobēt mūsu pārvadātāju intereses šajā ziņā.

Kā satiksmes ministrs esmu skeptiskāks par sankcijām par dažiem maniem kolēģiem, man neliekas, ka Latvijai šajā ziņā vajadzētu būt skaļai. Ja Krievija turpinās pretsoļus, piemēram, pārorientējot savas akmeņogļu kravas uz Sanktpēterburgas ostu, nozares zaudējumi būs nevis 20-30 miljonu eiro gadā, bet ievērojami lielāki.

Jums padodas raiti runāt par uzlabojumiem ceļu sakārtošanas sistēmā. Vai Latgalē nav risks, ka cilvēki teiks: mums vispirms nepieciešamas ražotnes, darbavietas?

Nē, arī Latgalē labi saprot ceļu nozīmi. Piemēram, tie 160 kilometru, kuriem esam divu gadu laikā nodrošinājuši tā saukto «melno klājumu», lielā mērā ir ap ezeriem, vietām, kur ir tūrisma potenciāls. Ja ir slikts ceļš, rudeņos un pavasaros tur būs masas ierobežojumi transportam, kas faktiski nobremzē darbu gan lauku saimniecībai, gan gaterim utt. Un neaizmirsīsim, ka Latgale ir arī «ienākšanas punkts» tranzītam no Krievijas, Baltkrievijas un arī šis segments reģionam ir ekonomiski svarīgs.

Kas tiek darīts, lai mazinātos nestabilitāte ar pasažieru pārvadājumu maršrutiem un regularitāti?

Manuprāt, situācija uzlabojas. Tagad ik otro nedēļu notiek maršrutu centralizēta saskaņošana un plānošana. Tam jau ir rezultāti - pārvadātāju zaudējumi ir samazinājušies no apmēram 4 līdz 1,3 miljoniem eiro gadā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?