Pagājušajā vasarā izlases dalībnieki tika pie pavisam jauna modeļa kamanām, kuras visjūtamāk ietekmēja Elīzas Cauces sniegumu. 25 gadus vecā sportiste jau sezonas gaitā nebeidza lielīt savu «ledus bultu», un arī treneris piekrīt, ka viņas modelis izdevies visveiksmīgākais. «Tur sakrita daudz nianšu. Arī tas, ka Elīza pati ļoti labi brauca, viņai ir spēcīgs starts, bet arī tehnikai bija liela nozīme - tā slīdēja ļoti labi,» vērtēja treneris. Viņu īpaši pārsteidzis Cauces starts Eiropas čempionātā un sezonas pēdējā posmā Vinterbergā, kur latviete iesaistījās pat cīņā par godalgām ar trases saimniecēm vācietēm. «Sezonas beigās viņa bija uz viļņa, ko jācenšas saglabāt arī nākamajā sezonā,» uzsvēra Dumpis.
Pēc sezonas Elīzas kamanas tikušas zem treneru mikroskopa, lai atrastu tās nianses, kāpēc tās slīd vēl labāk par pārējo mūsu sportistu «spēkratiem», kuri šķietami veidoti tieši tādi paši. «Ar šeit pieejamajām papildu ierīcēm un testiem trasē salīdzinām, un, visu saliekot, aptuveni secinājumi jau ir skaidri. Jāstrādā, lai šīs idejas ieviestu dzīvē,» sacīja treneris Dumpis. Ar jaunā tipa kamanām visgrūtāk gāja Kristapam Mauriņam, Artūram Dārzniekam un Ullai Zirnei, ar ko arī skaidrojami viņu rezultāti šosezon. Tiesa, katram bija arī savi iemesli, kāpēc neizdevās parādīt labāko sniegumu. Mauriņš psiholoģiski joprojām īsti netiekot pāri pagājušās sezonas vidū piedzīvotajam kritienam, savukārt Zirnei sezonas sākumu izjauca gūtie savainojumi autosadursmē ar briedi, atgriežoties no pēdējās pirmssezonas nometnes. Ar to gan grūti attaisnot ļoti neveiksmīgo sniegumu pasaules un Eiropas čempionātā, taču treneri uzskata, ka šeit pie vainas bijušas kļūdas kamanu veidošanā, kuras tiekot steigšus novērstas.
Vīriešu izlasē izveidojusies laba konkurence starp četriem vadošajiem sportistiem, taču pagaidām to neizdodas pārvērst progresā Pasaules kausa līmenī, jo nostiprināties desmitniekā joprojām nevienam neizdodas. «Mēģināsim lielajā komandā iesaistīt šosezon starp junioriem sevi labi pieteikušo Kristeru Aparjodu, lai viņš mazliet sapurina tos «vecos»,» plānus atklāj Dumpis.
Darbs pie tehnikas turpinās arī izlases pēdējo sezonu līderiem brāļiem Andrim un Jurim Šiciem, kuriem kamanas slīd lēnāk nekā konkurentiem cīņā par vietu labāko trijniekā. «It kā jau turpat viņi ir, bet to trijnieku var aizsniegt tikai tad, ja konkurenti kļūdās. Psiholoģiski ir grūti braukt, ja apzinies, ka tev katra kļūda maksā vairāk nekā sāncenšiem,» norādīja izlases treneris. Brāļi pirmdien devās izmēģināt olimpisko Phjončhanas trasi, kura gan saulessargu trūkuma dēļ šobrīd strauji kūstot, tāpēc nav pārliecības, vai sportisti Dienvidkorejā vispār tiks pie braukšanas.