Pēc žūrijas pārstāvju domām, tieši šīs apvienības projekts vislabāk atbilst Latvijas paviljona izvēlētajam moto Dzīvības drava. Tika vērtēts arī paviljona arhitektoniskais veidols, saturiskais piedāvājums, tajā plānoto pasākumu programmas. Gan uzvarētāju, gan otrās vietas ieguvēju apvienība, kas paviljonu bija iecerējusi veidot kā četru sezonu inscenējumu, katra saņems divu tūkstošu latu godalgu. Savukārt trešās vietas ieguvējs - kāda apvienība no Lielbritānijas - balvā saņems tūkstoš latu.
Expo Milano 2015 pamattēma ir Paēdināt planētu. Enerģija dzīvei. Viena no uzvarējušās idejas autorēm - Linda Krūmiņa no SIA MADE arhitekti - atklāj, ka paviljona vizuālais izskats iemiesos valsts simbolu - ozolu no piecu latu naudaszīmes - un tā zemzaru telpa izstādes apmeklētājiem ar skaņām, gaisa vēsumu un koka lapotnes kustību ļaušot piedzīvot Latvijas dziedošo ekosistēmu. Izmantojot īpašus čipus, cilvēki varēšot iegūt dažādu informāciju par mūsu valsti.
«Expo izstādēs valstīm vienmēr ir raksturīga vēlme pārsteigt citus ar jauniem un spīdīgiem tingeltangeļiem, kas jau kļuvis apnicīgi. Pasaule šobrīd ir citāda nekā pirms pieciem, desmit vai divdesmit gadiem, un mūsu mērķis ir nevis pārsteigt, bet emocionāli iesvārstīt Latvijas kultūras un dziedošās ekosistēmas frekvencē,» skaidro L. Krūmiņa. Viņa uzskata, ka paviljons sekmēs arī latviešu identitātes apzināšanās procesu un cels tautas pašapziņu. Uzvarējusī apvienība iecerējusi, ka paviljonu pēc izstādes varētu pārvest uz Latviju un ierīkot tajā lata muzeju. «Ar šo paviljonu pieclatnieka ozola dzīve turpinātos,» iecerējusi L. Krūmiņa. Taču tuvākajos plānos ir sākt izstrādāt paviljona tehnisko projektu.
Expo izstādei Milānā Latvija atvēlējusi četrus miljonus latu - tas ir apmēram par pusotru miljonu vairāk, nekā tērēts dalībai 2010. gada izstādē Šanhajā. «Ķīnā bija lētāks darbaspēks un zemākas personāla uzturēšanās izmaksas, Itālijā tas viss ir dārgāks,» atšķirību pamato EM Expo Milano projekta vadītājs Roberts Stafeckis. Lielāko izmaksu pozīciju - 1,7 miljonus - veido paviljona projektēšana un būvniecība, 800 tūkstošu paredzēts personāla izmaksām, teju pusmiljons - pasākumu programmai un projekta vadībai, vēl apmēram tikpat - mārketingam. Jau zināms, ka to Itālijā izvērsīs Tūrisma attīstības valsts aģentūra un nodibinājums Rīga 2014.
Kopumā metu konkursā par Latvijas ekspozīcijas saturu un arhitektonisko veidolu EM bija saņēmusi desmit pieteikumu.