Latvijas vadošā ekipāža Oskars Melbārdis/Daumants Dreiškens Pasaules kausa (PK) izcīņas kopvērtējumā ir augstajā 2. vietā, taču pasaules čempionātā izloze starta numurus izvēlējās pēc Starptautiskās Bobsleja federācijas (FIBT) reitinga vietām. Pieskaitot klāt punktus par uzvaru pasaules junioru čempionātā, FIBT ranga pirmajā pozīcijā ir vācietis Frančesko Frīdrihs, tomēr tik un tā Melbārdis ir augšgalā - 3. vietā. Bobslejistu galvenais treneris Sandis Prūsis prognozēs gan ir piesardzīgs. «Izteikts favorīts būs mājinieks Beāts Hefti. Nākamās divas vietas es atvēlētu vācu pilotiem Tomasam Floršicam un Frančesko Frīdriham, un gan jau cīņā par pjedestālu iesaistīsies arī krievs Aleksandrs Zubkovs. Tumšais zirdziņš ir amerikānis Stīvens Holkombs, kurš otro reizi startēs ar BMW rūpnīcā ražotajām kamanām. Un tad jau seko arī mūsējie. Pēc manas prognozes - Oskars Melbārdis varētu būt no piektās līdz septītajai vietai.»
Trešo reizi Melbārdis kā pilots startēs pasaules čempionātā. 2011. gadā Kēnigszē Melbārdis ar stūmēju Intaru Dambi ieņēma 13., 2012. gadā Leikplesidā ar Daumantu Dreiškenu - 8. vietu. Otra Latvijas ekipāža būs Oskars Ķibermanis un Raivis Zīrups. Ķibermanis debitēs tik augsta līmeņa sacensībās. Sacensību priekšvakarā ar jaunumiem Latvijas komandā padalījās Prūsis.
Kādus secinājumus var izdarīt pēc treniņbraucienos uzrādītajiem rezultātiem?
Ir normāli, ja runājam par mūsējiem. Braukšanas ziņā pret Melbārdi īpašu pretenziju nav. Ķibermanim bija labs pirmais un otrais brauciens, bet tad diezgan muļķīgā situācijā viņš krita. Pēc tam jau atkārtojās Kēnigszē redzētais - pēc kritiena viņš nokrampējās, un braucieni vairs nebija pa tik labām trajektorijām. Vēl gan ir viena treniņu diena (saruna notika trešdien - aut.). Jācer, ka Ķibermanim izdosies atgriezties pie savas braukšanas manieres.
Kā tu raksturotu Sanktmoricas trasi?
Šveicieši jau paši sākuši sūkstīties, ka tā ir pārāk vienkāršota. Kā zināms, Sanktmorica sezonas kalendārā ir vienīgā dabīgā trase, kas katru gadu tiek būvēta no jauna. Pasaules kausa izcīņas sacensības vai kā šogad pasaules čempionāts šeit ir tikai piedeva visam notiekošajam. Sanktmoricā pirmajā vietā ir tūristu vizināšana ar taksi bobsleja kamanām. Tas gadu garumā ir noslīpēts bizness, tāpēc arī trasi cenšas būvēt pēc iespējas vienkāršāku, lai samazinātu riska pakāpi apgāzt kamanas uz sāniem.
Sanktmoricā gan liela nozīme esot braukšanas prasmei…
Tā tik tiešām ir. Trase ir ļoti gara, kļūdīties var daudzās vietās. Piemēram, jau pašā sākumā ir jābrauc ar diviem maziem atsitieniem pret apmali. Cenšanās izbraukt bez «borta» var dārgi maksāt, jo pastāv liels risks kamanas sagriezt šķērsām. Pēc tam gan labākie trasi izbrauks bez atsišanās pret apmali. Atslēgas vietas ir vairākas. Ātrumu var nodzēst vai uzņemt pēc slavenākās Horse virāžas, tāpat svarīgi ir nekļūdīties trases lejasdaļā, kur ātrums ir 140 kilometru stundā.
Starta ieskrējienam šoreiz nebūs izšķirošās lomas?
Sākums ir svarīgs visās trasēs. Arī Sanktmoricā startā var iegūt handikapu, tiesa, uz kļūdas rēķina var pazaudēt ļoti daudz.
Cik konkurētspējīga ir mūsējo tehnika?
Priekš tā līmeņa, kā mūsējie brauc, tehnika ir OK. Patlaban labākās varētu būt šveiciešu ražotās Citius kamanas. Pēdējā laikā gan blēdījas vācieši, un uz tā rēķina viņu kamanas slīd pat labāk par Citius. Vēl es labāko trijniekā ierindotu Eurotech ražojumus, kas ir kanādiešu un holandiešu rīcībā.
Iepriekšējā Pasaules kausa izcīņas posmā Īglsā ļoti labi slīdēja amerikānim Korijam Batneram?
Tas visiem bija liels pārsteigums, bet Īglsā izbrīnīja vairāku ekipāžu uzrādītie rezultāti. Es, piemēram, prasīju Holkombam: «Paklau, kā tu, Stīv, varēji palikt 14. vietā?» Viņš bija mēms - grozīja galvu un neko sakarīgu nevarēja pateikt. Būs ļoti interesanti redzēt, kā viņam ar jaunajām kamanām veiksies Sanktmoricā.