Jau ziņots, ka 2. oktobrī Latgalē pie Daugavas lokiem avarēja deltaplāns, kura pasažieris bija K. Streičs. Deltaplāns iestrēga koka galotnē aptuveni 18 metru augstumā, un pagāja vairākas stundas, kamēr glābējiem izdevās tā pasažierus nocelt lejā un nogādāt slimnīcā. K. Streičs no gūtajām traumām mira, bet medijos parādījās ziņas, ka glābēji neesot darījuši visu iespējamo, lai cietušos izglābtu pēc iespējas ātrāk.
Par notikušo VUGD veic arī iekšējo izmeklēšanu. A.Pencis skaidro, ka lielākā daļa materiālu jau savākti, bet slēdziens gaidāms oktobra beigās. Viņš atzina - ja glābēji pie kaut kā vainojami, viņi tikšot sodīti disciplināri vai pat krimināli, tomēr pagaidām VUGD priekšnieks noraida pārmetumus par savu padoto bezdarbību: «Lai operācija varētu veiksmīgi beigties, tā ir jāizplāno, jāsaprot, ko var un nevar darīt. Tajā, ka viņi tur stāvēja, nesaskatu pārkāpumus - ko tad viņiem vajadzēja - braši soļot riņķī apkārt kokam? Tad «šova dalībnieki», kas tur blakus stāvēja un skatījās, laikam būtu apmierināti.»
A. Pencis uzskata, ka vaina par notikušo būtu jāuzņemas deltaplāna pilotam. Viņš arī uzsvēra, ka VUGD ir tikai aprīkojums, kas piemērots glābšanai standarta gadījumos - plūdos, ugunsgrēkos, autoavārijās, bet atsevišķu speciālistu tik specifiskiem gadījumiem kā deltaplāna avārija sagatavot un algot katrai glābēju vienībai nebūtu iespējams: «Meža vidū divdesmitmetrīgā priedē nevaram uzkāpt - mums nav ne Tarzāna, ne Betmena, kas to varētu izdarīt - un mūsu aprīkojums nav piemērots šādām situācijām.»