Laika ziņas
Šodien
Migla
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Piena produkti kļūs dārgāki

Strauja piena iepirkuma cenu kāpuma dēļ drīzumā varētu sadārdzināties piena produkti veikalos, prognozē tirgotāji un ražotāji. Mazumtirdzniecības tīkli Rimi un Maxima ziņas par gaidāmo cenu pieaugumu jau saņēmuši no vairākiem piena pārstrādātājiem. Daļa piegādātāju plānojot paaugstināt cenas visiem produktiem, bet daļa - tikai atsevišķām grupām, piemēram, pienam, sviestam un sieram.

Vidēji par 10-15%

Latvijas Piensaimnieku centrālās savienības vadītājs Jānis Šolks skaidro, ka, cenu lēciena galvenais cēlonis ir pieprasījuma atdzīvināšanās eksporta tirgos, tādējādi sākušas augt arī piena iepirkuma cenas - divu mēnešu laikā tās palielinājušās vidēji par 16%, un labākais piedāvājums patlaban ir no Lietuvas pārpircējiem. «Ja tā turpināsies, pārstrādātājiem noteikti šīs izmaksas būs jākompensē ar augstāku galaproduktu cenu,» paredz J.Šolks. Pēc viņa teiktā, atsevišķos Latvijas reģionos patlaban pat ir izveidojies piena deficīts, tas gan skaidrojams arī ar izslaukuma apjomu samazināšanos. Kooperatīvās sabiedrības Piena ceļš valdes priekšsēdētāja Ilze Aizsilniece paredz, ka piena produkti veikalos var sadārdzināties vidēji par 10-15%. Maxima Latvija aplēses liecina, ka svaigā piena, siera un jogurta cenas varētu pieaugt par 15%, kefīra - par 12%, savukārt saldējuma un biezpiena cenas - par 20%. «Ja piena iepirkuma cenas turpinās kāpt tikpat strauji, mums nekas cits neatliks, kā paaugstināt savas cenas,» apliecina Rīgas piena kombināta pārstāve Līga Rimšēviča.

Vēl nekāps

Taču kopumā, pat par spīti optimistiskākam noskaņojumam eksporta tirgos, cenas Latvijā, arī pārtikas cenas, strauji nekāps vismaz līdz 2013.gadam, uzskata DnB Nord bankas sociālekonomikas eksperts Pēteris Strautiņš. Šo tendenci būtiski varot mainīt tikai enerģijas cenu lēciens. Patlaban, pēc eksperta novērojumiem, oficiālie statistikas dati uzrāda mazāku cenu kritumu, nekā tas patiesībā ir. Tas skaidrojams ar to, ka oficiālā statistika pēta lielāku zīmolu cenu atšķirības, taču pēdējā laikā pieprasījuma struktūra ļoti mainījusies, piemēram, pieaudzis pieprasījums pēc lētiem private label produktiem. Ja ņem vērā arī šo produktu grupu, vidējais cenu līmenis izskatās citādi, piebilst eksperts. Jāņem vērā arī tas, ka cilvēki arvien aktīvāk izmanto akcijas un atlaides. «Ja tagad kāds veļas pulveri nopērk par pilnu cenu, tas nozīmē tikai to, ka šis cilvēks neprot pārvaldīt savus krājumus,» vērtē P.Strautiņš.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?