Saraksts Nr. 1. PCTVL ir risks no marginālas kļūt par atstumtu, bet vēlētājam līdz ar to - ja arī ne nomest balsi zemē, tad konvertēt tikai 50 santīmos gadā (bet ne pārstāvniecībā Saeimā), kas saskaņā ar partiju publisko finansējumu apvienībai tiks par vienu vēlētāju. Brīnumainie solījumi par pilsonību bez eksāmeniem u.tml. spēs motivēt tikai pilnīgus politiskos analfabētus.
Saraksts Nr. 2. Vienotība tika dibināta vietā, kur 1918. gada 18. novembrī tika proklamēta neatkarīgā Latvijas Republika. Vienotības Ministru prezidents Valdis Dombrovskis ir izpelnījies sabiedrības uzticību. Tas uzliek pienākumu. Nepievilt uzticību, neielaisties maziskās intrigās un politiskā tirgus darījumos, būt atklātiem un godīgiem, aktīvāk iestāties par tiesiskumu, neatstājot to uz laikiem, kad ekonomikai klāsies labāk. Vienu reizi patiesības noklusēšana Vienotības politiķiem tapa piedota. Nākamās reizes nebūs.
Saraksts Nr. 4. Saskaņas centrs (SC) šogad aktīvi mēģina uzrunāt latviešu vēlētājus, uzdodoties par sociāldemokrātiem. Tā ir izlikšanās. Reālajā dzīvē šie sociāldemokrāti iestājas par bijušo Parex Bankas īpašnieku Valērija Kargina un Viktora Krasovicka interesēm, pieņem ziedojumus no miljonāriem. Par SC ārpolitisko orientāciju krāšņi liecina sadarbības līgums ar Putina partiju Vienotā Krievija un partijas līderim Jānim Urbanovičam pasprukušais: šeit būs Biškeka. SC nonākot valdībā, tiks atbrīvots ceļš Krievijas ārpolitiskās stratēģijas īstenošanai Latvijā.
Saraksts Nr. 6. ZZS fenomens, kas vēlētāju izvēlē ieņem vienu no slavenajām mazākā ļaunuma pozīcijām, Latvijas politikā turpināsies arī jaunajā Saeimā. Apvienības simbioze ar A. Lembergu nav skaidrojama ar normāliem politiskajiem uzstādījumiem, bet gan ar Lemberga pasakaino popularitāti un vērienīgajām finansiālajām iespējām. ZZS no savas puses palīdz uzturēt Lemberga intrigu, kas patiesībā ir nenopietna. Viņa klātbūtne ZZS programmā likusi vairīties no tieslietu un korupcijas jautājumiem. Tiesa, ar ZZS «zelta akcijas» palīdzību arī 10. Saeimā varēs virzīt sakarīgus likumprojektus enerģētikā un izglītībā. Jautājums ir - vai tas atsver izteikto populismu un izolacioniskās tendences ārpolitikā.
Saraksts Nr. 8. Par labu Latviju! apvienojušies uzņēmējdarbības giganti no Tautas partijas un Latvijas Pirmās partijas/Latvijas ceļa rīkojušies tieši tā, kā mēdz rīkoties apsviedīgi uzņēmēji, kad līdzšinējais zīmols ir bezcerīgi samaitāts - nomainījuši zīmolu. Neuzmanīgāki patērētāji var pat nepamanīt, ka «produkta» saturs ir palicis tas pats līdzšinējais. Tiem, kas uzmanību pievērš ne tikai iepakojumam, bet arī saturam, ir pamats apšaubīt, vai nenoliedzami apsviedīgie Par labu Latviju! biedri ir atmetuši nelāgo ieražu likt vienādības zīmi starp pašu biznesa interesēm un valsts interesēm.
Saraksts Nr. 12. Nacionālās apvienības Visu Latvijai!-TB/LNNK spēks ir arī tās vājums - uzsverot it kā pamatnācijas intereses, apvienības uzstādījums kļūst kantains un nedzīvs, jo «dzīvē viss ir savādāk». Kā pamatnācijas, tā visu pārējo interesēs ir arī apzināta un mērķtiecīga politiskās nācijas veidošana, kas ir jau pamatīga akmeņu kaudze abu pilnīgi nejēdzīgi karojošo nacionālistu grupu dārziņos. Uzteicama šīs partijas programmatisko uzstādījumu sakarā ir daļa no enerģētikas politikas iecerēm, tāpat lobiju jautājuma sakārtošana un e-pārvaldes izvēršana reālā e-demokrātijā. VL!-TB/LNNK nokļūšana valdošajā koalīcijā ar troksni aizsistu durvis SC līdzdalībai valdībā. Taču šādas valdības vadībā būtu neintegrēta, morāli negatava un nespējīga adekvāti reaģēt uz ielaisto sabiedrības konsolidācijas deficītu.