Izvēlējās tirdzniecību
Kļūt par pārdevēju Laura sapņoja jau bērnībā. Kad pēc 6.klases ar mammas paziņu palīdzību radās iespēja vasarās strādāt veikalā par fasētāju, sapņu zemes durvis pavērās. Ar katru vasaru Laura veikalā uzturējās arvien ilgāk un pēc pamatskolas gribēja mācīties Preiļu Tirdzniecības tehnikumā, taču dzimtajai Pļaviņu vidusskolai bija vajadzīgi perspektīvi slēpotāji, kāda bija arī Laura. Viņa palika Pļaviņās, bet pēc skolas beigšanas iestājās tolaik vienīgajā vietā, kur varēja studēt tirdzniecību - Latvijas Universitātes Ekonomikas fakultātē. «Konkurss bija milzīgs. Bija arī juku laiki, un mācījāmies gan mēs, gan pasniedzēji,» Laura stāsta. Un kā ar karjeru sportā¥ Laura līdz 1990.gadam bija Latvijas izlases dalībniece, 1989.gadā pat Latvijas čempione 5 km klasiskajā stilā distanču slēpošanā. «Sākot studēt, sapratu, ka profesija man ir svarīgāka. Padomju laikos izturības sporta veidos bija ļoti grūti izsisties. Parādījās arī veselības problēmas,» Laura atbild. Tagad viņa pie sporta atkal atgriezusies - kā pie vaļasprieka. Laura ik rītu skrien, skriešanas apavi viņai vienmēr ir līdzi arī daudzajos komandējumos.
Sports nokrita no gaisa
Pirmās ugunskristības Laura piedzīvoja, studējot 3.kursā, kad uz pāris mēnešiem tika iemesta galvenā ekonomista amatā Pļaviņu Patērētāju biedrībā. «Augstskolā viss bija pēc grāmatas mācīts, bet te tu zvani tantukam uz lauku veikalu un prasi atskaiti, taču izrādās, ka viņa neko tādu nav darījusi,» Laura smaidot stāsta. Labu pieredzi sniedza arī pārdevējas, vēlāk prečzines un veikala vadītājas darbs SIA Līvzeme Salaspilī. «Tad ar otro bērnu trīs gadus nodzīvoju mājās. Atgriezties darba vidē bija grūti, arī Līvzeme bija bankrotējusi. Sāku sūtīt CV uz visām pusēm.» Laurai izdevās atrast darbu pārtikas tirdzniecības uzņēmumā RAC. «Arī tagad, ja saņemu CV no kāda, kas ir strādājis ar pārtiku, zinu, ka viņš ir galvas tiesu pārāks par citiem. Tas ir ļoti dinamisks darbs,» viņa saka.
Taču līdz ar piedāvājumu kļūt par veikala vadītāju SIA RAC Laura pēc nosūtītā CV saņēma arī uzaicinājumu vadīt SIA Sportland veikalu t/c Spice. «Nodomāju - nu re, kā no gaisa nokritis sports, kas man vienmēr bijis tuvs, arī veikala vadīšana, kas patīk.»
Pāriet no pārtikas uz sporta precēm nebija viegli, bet SIA Sportland pavadītie gadi Laurai kļuva par «labāko skolu dzīvē». Viņa vadīja Sportland veikalus, pēc laika sāka veidot arī visa uzņēmuma mārketinga politiku. «Man sākumā likās, ka mārketings - tā taču ir cilvēku mānīšana, es to nevaru. Bet sāku darīt citādi - iedomājos, kā jutīsies patērētājs,» Laura atceras. Viņa bija arī Converse zīmola Baltijas vadītāja, darbojās ap Protest brenda ievešanu Latvijā. «Likās, esam lieli monstri, kas diktē sporta preču mārketinga noteikumus tirgū. Biju arī cilvēks orķestris, un straujās attīstības dēļ varbūt ne viss vienmēr sanāca, kā vajag.»
Kur pārdevēji smaida
Braukājot pa pasauli, dzima doma - kāpēc gan arī Latvijā neattīstīt citviet tik populāro skriešanas kultūru un neatvērt kādu specializētu veikalu tieši skriešanas entuziastiem¥ Sportland īpašniekiem šī doma gan nešķita interesanta, tāpēc Laura un Aivars izšķīrās nodibināt savu firmu - SIA L.A.Metro. «Zināšanas bija, un šāgada aprīļa beigās atvērām Maratonu.» Lai gan sākumā pircēju šķitis maz, Laura tagad ir lepna, ka klienti nāk, novērtē profesionālo apkalpošanu un iespēju nopirkt skriešanas apavus nevis pēc krāsas, bet pēc pēdas fizioloģijas, un atgriežas, lai pastāstītu, kā veicies sacensībās. «Te ir tas, ko vienmēr esmu gribējusi, - ka ar cilvēku vari ilgi runāties. Bērnībā sapņoju par veikalu, kur katrs pārdevējs smaida,» Laura teic un priecājas, ka izdevies savākt ļoti zinošu darbinieku komandu. Piesaistīt konkrētu sporta veidu lietpratējus ir Lauras stratēģija arī Sport2000 veikalos. Pagaidām to ir divi, bet nākotnē būšot vēl, iespējams, ar laiku arī Lietuvā un Igaunijā. Izmantojama niša atrasta arī ar džinsu veikalu Replay un dēļotāju iecienītā Quicksilver zīmola veikalu. Uzņēmuma administrācija ir neliela, un arī Laura, L.A.Metro būdama atbildīga par personālu, tirdzniecību un mārketingu, nevairās no klientu apkalpošanas un veikalu interjera iekārtošanas, ko, ja būtu laiks, labprāt apgūtu plašāk. «Diena bieži ir par īsu, lai tajā pietiktu laika visiem veikaliem, arī lēmumi patlaban jāspēj pieņemt ļoti ātri,» Laura stāsta par darba garoziņu. Toties tirdzniecības un sporta kombinācija ļaujot saglabāt jauneklīgumu.