Sniegotā ziema, ilgstošie puteņi un apledojums vairo autobraucēju interesi par radžotām riepām.
Jāatceras, ka radžotu riepu pieļaujamais lietošanas periods Latvijā ir pailgs un aptver ne tikai ziemas, bet arī rudens un pavasara mēnešus, respektīvi, ir no 1. oktobra līdz 30. aprīlim. Savukārt mūsu kaimiņvalstīs ir citādi. Mūsu dienvidu kaimiņu brāļu lietuviešu dzimtenē ar radžotām riepām atļauts braukt no 1. novembra līdz 10. aprīlim, savukārt Latvijas ziemeļu kaimiņzemē Igaunijā radžoto riepu periods sākas divas nedēļas vēlāk nekā Latvijā - 15. oktobrī un turpinās līdz 31. martam.
«Radzes ir labas - taču savā vietā un laikā,» šādu apgalvojumu it bieži varam dzirdēt no ziemas riepu un radžu lietpratējiem. Lai gan daudzi par radžotu riepu īsto stihiju uzskata mirdzošu ledu un ziemas ceļu pāri aizsalušam ezeram, cietmetāla «dzelkšņi» riepās ir solīds papildu drošības garants arī tipiskā Latvijas ziemā, it sevišķi ārpus apdzīvotām vietām. Ilgstoša sniegputeņa gadījumā vai arī brīdī, kad piepeši izbeigusies nauda ceļu tīrīšanai, par radžotām riepām piemērotu teritoriju kļūst arī iekšpagalmi, nomaļas ielas un it visas brauktuves, kuras ar savu klātbūtni nepagodina buldozeri un kaisītāji.
Viens no aspektiem, kas nereti attur no radžotu ziemas riepu izvēles, ir diskomforts, pārvietojoties ar tām bezsniega periodā. Lai kas būtu radžu izgatavotājs, uz cieta seguma - asfalta - tās trokšņo. Ideāls risinājums ir vēl viens disku komplekts, uz kura uzmontētās radžotās riepas piemērotā laikā aizstāj bezradžu ziemas riepas. Lai gan šāda prakse vairs nav nekas unikāls, uz papildu ieguldījumiem realitātē būs gatavs tikai retais autobraucējs. Vienīgais arguments - pārliecinošāka braukšana atkalā un garāks riepu kalpošanas laiks, jo tās tomēr netiek ekspluatētas visas ziemas riepu sezonas garumā.
Eksperimenta nolūkā aizstājot mīkstās ziemas riepas Dunlop Graspic DS-3 pret radžotām Kumho KW22, AutoDiena novēroja, ka akustiskais komforts cieš, toties pārliecība par veiksmīgu iekļūšanu nākamajā līkumā, laicīgu apstāšanos pie luksofora un raitu kustības atsākšanu - pieaug. Atšķirībā no blīvajiem mīksto ziemas riepu protektoriem radžotām riepām parasti ir atdalīti, raupji segmenti. Tās varbūt neizskatās ārkārtīgi tehnoloģiskas, toties ir ļoti iedarbīgas sniegā un sniega putrā.
Lai gan sniegā radžotu un neradžotu riepu veiktspēja izlīdzinās, uz sausa un slapja asfalta atkal izceļas riepas ar «naglām».
Vairākums autobraucēju gan uzskata, ka radžotās riepas vairāk slīd pa asfaltu. Taču patiesībā mīkstās bezradžu riepas uz melnā seguma sāk slīdēt pat ātrāk, turpretim radžotās riepas cietāka gumijas sastāva un mazāka iegriezumu (lameļu) skaita dēļ vēlāk padodas fizikas likumiem. Turklāt radzes ķeras aiz brauktuves mikronegludumiem. Asfalta disciplīnā radzes neglābjami zaudē tikai t. s. Centrāleiropas jeb ātrajām ziemas riepām, kas paredzētas Vācijai līdzīgam klimatam un ceļiem. Lai nu kā - radžoto riepu dziesmiņa ne tuvu nav nodziedāta. Gluži otrādi, jaunākās tehnoloģijas tai pierakstījušas klāt jaunus pantiņus.