Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +8 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 19. decembris
Sarmis, Lelde

Rosina veidot Brasas-Mangaļu velo un gājēju ceļu

Kad pašvaldība vai kāds investors plāno pārmaiņas, kas var skart satiksmes infrastruktūru, svarīgi ir informēt sabiedrību, uzklausīt tās attieksmi vai pat to veidot, izskaidrojot ieguvumus. Šajā gadījumā ir otrādi - iniciatīva par gājēju un velosipēdistu ceļu izbūvi šobrīd brīvajā telpā gar dzelzceļa līniju no Brasas līdz Mangaļiem nāk vistiešākajā veidā no tautas.

«Šī ir viena no retajām vietām Rīgā, kur var izveidot atsevišķu gājēju un velosipēdistu ceļu, neko neatņemot autovadītājiem. Gar dzelzceļu tas ļauj uz Vecmīlgrāvi, Ziemeļblāzmu un tālāk - eirovelomaršrutu Igaunijas virzienā - nokļūt daudz ātrāk un pats galvenais - drošāk, nekā braucot caur Mežaparku, kur gājēju un velosipēdistu plūsmas nav nodalāmas,» stāsta velokurjers Māris Jonovs, kurš gājēju un riteņbraucēju jau iemītās taciņas atklājis pavisam nejauši.

Sarkandaugavas attīstības biedrība nupat pagājušās Eiropas Mobilitātes nedēļas laikā šajā vietā rīkoja domubiedru izbraucienu ar divriteņiem. «Teritorija gar dzelzceļa sliedēm no Brasas līdz pat Aldara parkam atšķirībā no citām vietām ir diezgan plata un daļēji izmantota. To redzam pēc cilvēku un velosipēdistu iemītām takām, kas parāda virzienus, kādos apkaimes iedzīvotāji pārvietojas ikdienā. Tā ir ideāla vieta atsevišķām gājēju un velosipēdistu vajadzībām,» uzskata biedrības pārstāve Alija Turlaja, uzsverot, ka piecus kilometrus garā posma priekšrocība ir arī tā, ka tam nav gandrīz neviena krustojuma ar autoceļiem.

Tiklīdz sociālajos tīklos parādījās ziņa par iespējamā veloceļa izpēti, daļa velobraucēju to uztvēra jau kā topošu objektu, kaut viss ir tikai pašu šādas veloinfrastruktūras lietotāju iniciatīvas līmenī - šobrīd veikta vienīgi vietas apskate, ieskicētas dažas vizualizācijas, tiek apzināti vietējo iedzīvotāju viedokļi, gatavoti priekšlikumi pašvaldībai un Latvijas dzelzceļam, kura pārziņā varētu būt sliedēm piegulošā teritorija.

Sarkandaugava ir iekļauta Rīgas pilsētas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030. gadam kā viena no prioritārajām apkaimēm, kurās nepieciešami uzlabojumi. Šis gājēju un velo ceļš gar dzelzceļu ir būtisks un paliekošs infrastruktūras objekts, kas vistiešāk kalpos vietējiem iedzīvotājiem, kā arī veicinās pārvietošanos ar divriteni un nodarbi ar citiem sporta veidiem (skriešana, skrituļošana) drošā, sakārtotā vidē - par šo ideju lasāms Sarkandaugavas attīstības biedrības mājaslapā.

«Tagad tur ir tikai pļavas, kur cilvēki pastaigājas, izved sunīšus, kājām vai ar divriteni pārvietojas no vienas apkaimes uz otru. Vieta pārāk šaura un tuva dzelzceļam, lai kaut ko citu būvētu, taču vienlaikus pietiekami plata, lai izveidotu gājēju un riteņbraucēju ceļus, ko, esmu pārliecināts, cilvēki uztvertu ar lielu prieku,» saka Māris Jonovs.

«Es domāju, ka tā ir laba un apsveicama ideja, bet jāvienojas ar Latvijas dzelzceļu - 50 metrus uz katru pusi no sliedēm ir dzelzceļa aizsargjosla,» komentē Rīgas vicemērs Andris Ameriks. Līdzīga sadarbība ar Latvijas dzelzceļu pašvaldībai ir saistībā ar Jūrmalas virziena veloceliņa uzturēšanu, kas gan būvēts laikā, kad bija citi likumi un noteikumi.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?