To pierāda Rīgas Tehniskās universitātes zinātnieku pētījums Silto asfaltu maisījumu tehnoloģiju izpēte, izmantojot Latvijā pielietotos izejmateriālus, informē projekta galvenais izpildītājs Tehniskās universitātes students Mārtiņš Zaumanis.
«Tas ir tikai laika jautājums, līdz siltā asfalta ražošana tiks sākta Latvijā. Pasaulē silto asfaltu maisījumu tehnoloģija attīstās milzu ātrumā. Amerikas Savienotajās Valstīs patlaban jau 11 procenti asfalta tiek ražoti tieši kā siltais asfalts, un tiek prognozēts, ka tuvākajos gados tie būs jau 50 procenti. Siltā asfalta tehnoloģijas priekšrocības ir, piemēram, vides piesārņojuma samazināšana, iespēja iestrādāt asfaltu pie zemākas apkārtējās vides temperatūras, kas ļautu uz Latvijas autoceļiem gan veikt darbus naktīs, lai netraucētu satiksmi, gan pagarināt būvdarbu sezonu. Siltais asfalts arī ļauj uzlabot darba apstākļus ceļu strādniekiem,» izklāsta Mārtiņš Zaumanis.
«Lai panāktu siltā asfalta ieviešanu komerciālajā ražošanā, ir nepieciešams pierādīt, ka tas nodrošina tādas pašas vai labākas asfalta īpašības un ilgmūžību kā tradicionālie, karstie asfalta maisījumi,» norāda projekta izpildītājs Viktors Haritonovs un piebilst, ka siltajiem asfalta maisījumiem ir vairākas dažādas priekšrocības, piemēram, vieglāka iestrādājamība un sablīvējamība.
Veicot Latvijā pastāvošā normatīvā regulējuma izpēti, Tehniskās universitātes zinātnieki secinājuši, ka silto asfaltu maisījumu lietošana Latvijas būvobjektos pašreiz būtu iespējama.