Saruna ar divpadsmitklasniecēm ļauj spriest, ka krievu jauniešu valsts valodas zināšanu līmenis var būt ļoti atšķirīgs. Piemēram, Ineses izteikumos pat nav skaidri samanāms akcents, jo viņai kopš bērnības ir bijusi iespēja runāt latviski. Sabīnei tēvs ir latvietis, tāpēc ar daļu radinieku viņai no mazotnes bija iespēja runāt latviski. Margarita jau kopš deviņu gadu vecuma mācījusies latviešu mūzikas skolā - sākumā neesot bijis viegli ielauzīties valodā un arī atzīmes tādēļ bijušas sliktas, bet tagad meitene latviski runā tekoši. Savukārt Natālija stāsta, ka lasīt latviešu valodā var, bet runājot gan «nu tā». Skolnieces gan norāda, ka pazīst gana daudz jauniešu, kuru latviešu valodas zināšanas vēl 12. klasē ir vājas. No Natālijas teiktā izriet - tā ir pazīme, ka šie jaunieši latviešu valodu faktiski neizmanto ārpus skolas. Ir grūti iemācīties latviešu valodu tikai skolā, vajag runāt latviski arī ārpus skolas sienām, viņa uzskata.
13. vidusskolas direktores vietniece Irma Jufko stāsta, ka pirmie mācību priekšmeti latviešu valodā skolā parādās 5. klasē. Pamatskolā latviski tiek mācīta vizuālā māksla, mājturība, informātika, bioloģija, ķīmija, sociālās zinātnes, no 8. klases - arī matemātika. Tomēr priekšmetos, kurus skolēni apgūst krieviski, tiek mācīta terminoloģija arī latviešu valodā. Tagad jau ir tādi matemātikas termini, kurus skolēni nemaz krieviski nevar nosaukt, jo apguvuši tos latviešu valodā, norāda direktores vietniece un matemātikas skolotāja Tatjana Matrosova.
Tomēr Dienas uzrunātās skolnieces ir kritiskas pret ieceri pāriet uz mācībām latviešu valodā no 1. klases. «Tas ir jādara pakāpeniski,» uzskata divpadsmitklasniece Inese. Viņasprāt, no piektās vai septītās klases vairākus priekšmetus jāsāk mācīt latviski un «tad 12. klases beigās mēs zināsim gan latviešu, gan krievu valodu». Problēma būtu arī tā, ka daudzi vecāki neprot latviešu valodu, tāpēc viņi savām atvasēm mācībās nevarētu palīdzēt. Natālija atzīst, ka pamatskolā bijis grūti mācīties sarežģītākos priekšmetus, piemēram, ķīmiju vai bioloģiju latviešu valodā, «jo es nesapratu to savā valodā». Savukārt Jekaterina stāsta, ka tagad ir teicamniece un arī latviešu valodu ir apguvusi, taču, pēc meitenes domām, ja būtu mācījusies latviešu valodā kopš sākumskolas, viņas sekmes būtu sliktākas.