Pērn Izglītības inovāciju forumā izglītības iestāžu pārstāvji arī uzsvēra skolu slikto aprīkojumu. SAK vadītājs Roberts Ķīlis stāsta, ka pirms iepazīšanās ar situāciju skolās viņam bijis sliktāks priekšstats par tehnoloģiju izmantojumu tajās. Tomēr kopumā Latvijā šajā ziņā esot pārlieku liela nevienlīdzība - ir gan skolas, kurās teju visās klasēs ir datori un pat vairākas interaktīvās tāfeles, gan tādas, kuru vadībai ir grūti uzrakstīt savu e-pasta adresi. R. Ķīlis to uzskata par bīstamu tendenci izglītības pārmantojamības ziņā. Programmas Iespējamā misija direktore Zane Oliņa norāda, ka pašlaik ir neauglīgi diskutēt, ir tehnoloģijas skolās vajadzīgas vai nav, svarīgākais jautājums ir - kā tās izmantot. Šeit ļoti liela ir skolas vadības un skolotāju loma, jo no tehnoloģijām nav jēgas, ja skolotājs nav apguvis metodes, kā tās izmantot, lai atvieglotu sava mācību priekšmeta apguvi. Esot daudz balto zvirbuļu - tādu skolotāju un direktoru, kuri prot izmantot tehnoloģijas un paši arī gatavo digitālos mācību materiālus, taču vajadzētu krietni vairāk šādu pedagogu, uzsver Z. Oliņa. Eksperti rosinājuši ne tikai izstrādāt skolotāju apmācības programmas, bet arī pašiem mācībspēkiem apmācīt citus pedagogus tehnoloģiju lietošanā.
Tomēr būtisks esot arī resursu jautājums, jo pašlaik skolām neesot naudas pat darba lapu izdrukāšanai. Z. Oliņa akcentē, ka nauda seko skolēnam, lai varētu samaksāt skolotāju algas, bet kādai naudas daļai vajadzētu būt paredzētai arī resursu iegādei. Lai neizveidotos situācija, kad skolās ir tehnoloģijas, bet trūkst piemērotu mācību materiālu, eksperti rosina veidot digitālo mācību resursu banku, kurā tiktu apkopoti un papildināti dažādi skolotāju veidotie mācību materiāli, ar kuriem gan pedagogi daloties nelabprāt. Trešdien diskusijā eksperti arī plašāk pievērsušies mācību satura jautājumam un vienojušies, ka nepieciešams noteikt «kodolu», kas skolā jāiemācās, jo pašlaik saturs esot pārāk izplūdis.
Izglītības un zinātnes ministres Tatjanas Koķes (ZZS) preses pārstāve Agnese Korbe nevar apstiprināt, ka tiks ieviesti pilnīgi visi ekspertu ieteikumi, taču kopumā tajos neesot nekā tāda, kas būtu pretrunā ar ministrijas uzsākto kursu. Pie daudziem ekspertu uzsvērtajiem jautājumiem, piemēram, skolotāju mācībām, jau tiekot strādāts.