To apstiprina arī Kaspars Virsnītis, holandiešu velosipēdu veikala Dutch Bike pārstāvis, kuram riteņbraukšana ir tuva ne tikai biznesā, bet arī ikdienā. Veikals Rīgā darbojas jau piekto gadu un no citiem Latvijā zināmajiem holandiešu divriteņu tirgotājiem atšķiras ar piedāvāto kolekciju. Dutch Bike iespējams iegādāties stilīgākos velosipēdus, kuru piegādātāji ir tikai augstākās klases ražotāji.
«Pēdējo piecu gadu laikā Latvijā īpaši populāra kļuvusi velosipēdu mode, kas saistāma arī ar holandiešu divriteņu parādīšanos valsts tirgū. Pirms tam divriteņus vairāk lietoja sportisti un tūristi, šobrīd cilvēki vairāk sākuši pievērst uzmanību velosipēda praktiskajam pielietojumam, sākot pārvietoties ar to ikdienā. Arī Holandē šos braucamos pārsvarā lieto ikdienišķām vajadzībām, tādēļ tie ir radīti īpaši ērtai braukšanai. Šos velosipēdus kopt ir krietni vieglāk, tiem ir slēgti ķēdes sargi, kā arī īpaši pārdomāti rāmju izmēri - tie radīti tā, lai būtu piemēroti ikviena garuma braucējam. Papildus tie aprīkoti ar lukturiem drošai braukšanai, kā arī groziņu, kas īpaši nozīmīgi ir daiļā dzimuma pārstāvēm,» norāda Kaspars.
Kā apstiprina speciālists, Rīgas infrastruktūra vēl nav ideāli piemērota šim braucamajam, jo klasiska holandiešu divriteņa svars ir vidēji 20 kilogramu. Tā vieglai lietošanai būtu nepieciešams izveidot plašāku velosipēdu novietņu tīklu, kas pēc iespējas samazinātu vajadzību to nest iekštelpās.
«Holandiešu divriteņi ir aprīkoti tā, lai braukšana svārkos un kleitās būtu pēc iespējas vieglāka un ērtāka. Kā var manīt, vairums braucēju ar šiem divriteņiem ir sievietes, turklāt, izvēloties braucamo, tām vissvarīgākā ir krāsa, stils un groziņš, kurā savietot mantas. Vīriešiem būtiskāk, lai ir braucams.»
Kā atzīst Kaspars, arvien aktuālāki Rīgas ielās kļūst tā saucamie cargo jeb kravas velosipēdi, kas paredzēti bērnu, kā arī dažādu preču pārvadāšanai. Arī šis ir populārs divriteņu veids Holandē, taču, kā lēš speciālists, pieprasījums Latvijā tam būs jūtams līdz ar infrastruktūras attīstīšanos.