Pirmkārt, vai skolēns mācās atzīmes vai zināšanu dēļ? Šādu retoriku dažkārt dzird skolēns, kas atļaujas izteikt neapmierinātību ar saņemto atzīmi. Mācīties tikai cipara dēļ nav īstas jēgas, tomēr tieši šie cipari rada pašapziņu tajos skolēnos, kuriem mācību rezultāti ir būtiski. Atzīmju likšana ir ne tikai formāls vērtēšanas process, bet arī skolēna motivācijas vai mācīties prieka stimulētājs. Ja skolēns vairākkārt saņem, viņaprāt, nepamatoti samazinātu atzīmi un jūt, ka iemesli ir subjektīvi, var pazust vēlme censties. Tas var ietekmēt skolēna nākotnes perspektīvas. Otrkārt, cik nozīmīgs būs dažādo pārbaudes darbu devums visu vidusskolēnu turpmākajā dzīvē? Latvijas darba tirgus ir pierādījis, ka vidusskolās pamatā jāmācās jauniešiem, kuri plāno turpināt mācības augstskolā, bet tiem, kuri neplāno, paralēli vispārējai vidējai izglītībai būtu jāapgūst konkrēts amats, specialitāte. Sava amata profesionāļu nepietiek - par spīti lielajam bezdarbam -, tāpēc aktīvi jāstimulē profesionālā izglītība, lai ceļot, piemēram, Nacionālo bibliotēku, nebūtu jāžēlojas par speciālistu trūkumu Latvijā.
Tikai cipars
Objektivitāti varētu saukt par subjektīvo elementu summu. Vairāk subjektīvo saskaitāmo, objektīvāks rezultāts. Tāpēc Dienas pētījums, kas apliecina lielu skolotāju vērtējumu atšķirību par vienu un to pašu darbu, neizbrīna, tomēr tas rosina vairākus ik pa laikam aktualizētus, taču neatbildētus jautājumus.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.