«Viss izdevās lieliski,» teic SIA Adam farm īpašnieks un SIA Baltijas liellopu izsoles līdzīpašnieks Kaspars Ādams. Izsoles laikā tika pārdoti visi 60 atvestie gaļas liellopi vecumā līdz sešiem mēnešiem. Bullīšus ar skanīgiem vārdiem Bucis, Mazais, Melis, Mākonis, Bingo, Miks, Sems, Bīns, Jumis, Varis un citiem latviskiem un ne tik latviskiem vārdiem, piemēram, Pjērs, Rasels, Hāns, Likā, iegādājās beļģi, vācieši, latvieši, un tie galvenokārt domāti eksportam. Lopiņu cena bija no lata līdz diviem latiem kilogramā atkarībā no kvalitātes. Nosolītie liellopi svēra no 200 līdz gandrīz 400 kilogramiem.
K. Ādams stāsta, ka šobrīd tiek strādāts pie tā, lai izsoles notiktu regulāri reizi mēnesī. Pēc izsoļu rīkotāju domām, izsoles mainīs esošo situāciju, kurā atsevišķi tirgus dalībnieki kontrolē vai ierobežo cenas, tādējādi liedzot iespēju liellopu audzētājiem saņemt dzīvnieku kvalitātei un Eiropas tirgus cenām atbilstošu samaksu. Lai gan galvenais dzinulis izsoļu nama organizēšanai bijusi lielā atšķirība starp Latvijas un Eiropas valstu cenām - pat līdz 50%, otrs iemesls ir šī procesa atklātums. Līdz šim uzpircēju sniegtā informācija bijusi ļoti dažāda un pretrunīga, kas ražotājiem neļāvusi objektīvi izvērtēt situāciju tirgū.
Izsoles rīkotāju mērķis ir ieviest atklātu un godīgu dzīvnieku pārdošanas sistēmu, padarot taisnīgāku pirkšanas un pārdošanas procesu. Izsoļu nama uzdevums ir nodrošināt, lai saimnieka ienākumi, ko viņš saņem par savu dzīvnieku pārdošanu, būtu augstāki, nekā pārdodot saimniecībā uz vietas, iepriekš komentēja K. Ādams, kurš pieredzi izsoļu rīkošanā apguvis Vācijā.
Izsoļu namam piešķirts Pārtikas un veterinārā dienesta sertifikāts kā liellopu eksporta novietne, un tās rīkotāji vēlas piesaistīt arī jaunus, līdz šim Latvijā nepārstāvētus ārzemju pircējus, kas radītu papildu konkurenci jau esošajiem tirgus dalībniekiem.
Nākamā izsoļu nama izsole paredzēta 23. oktobrī, bet jau šodien K. Ādams līdzīgu pasākumu rīkos vienā no Daugavpils novada saimniecībām. Iepriekš pozitīvi šo ideju novērtēja arī z/s Liepas īpašnieks Agris Veide, sakot, ka šādi tirgi notiek visā pasaulē un ražotājiem tie ir absolūti nepieciešami, lai zinātu cenas un piedāvājumu tirgū.