Departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola šo krāsu un apzīmējuma veida izvēli sauc par kompromisu, kas panākts starp Ceļu satiksmes drošības direkciju, Latvijas Valsts ceļiem un Valsts policiju. Viņa norāda, ka rekomendējošās zīmes ir velojoslu pilotprojekts: «Tas iezīmē vietas, kur plānots ierīkot velojoslas, tādējādi laikus sagatavojot satiksmes dalībniekus pārmaiņām.»
Simbolu uzklāšana izmaksājusi 1756 latus, un uz asfalta tie redzami vidēji ik pēc 20 metriem. Neuzkrītošā izskata iemesls ir nepilnīgais velosipēdu satiksmes tiesiskais regulējums. Šobrīd tas nenosaka nedz velojoslu ierīkošanas kārtību, nedz pārvietošanās noteikumus pa tām. Šo nepilnību dēļ policijas pārstāvji iebilduši pret Satiksmes departamenta ieceri jaunos simbolus krāsot spilgtā krāsā un nodalīt ar līnijām.
«Nesaprotami apzīmējumi uz ceļa rada bīstamību, tāpēc mēs neatbalstījām noteikumos neiekļautu simbolu attēlošanu spilgtākā krāsā, kas radītu apjukumu,» skaidro Rīgas reģiona Ceļu policijas bataljona komandiera vietnieks Raimonds Galviņš.
Arī Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes loceklis Romāns Meļņiks jauno apzīmējumu neviennozīmību saista ar tiesiskām nepilnībām, kas netiekot risinātas: «Iemesls ir tas, ka valdībā pie varas ir vieni, bet Rīgas domē - citi, tāpēc process ir iestrēdzis. Lai gan jaunieveduma iecere ir laba, realitātē tas ir vien ornaments, ko autovadītāji ignorēs.»
Riteņbraucēju vidū pastāv uzskats, ka uz pilsētas ielām ir pietiekami daudz vietas velojoslu ierīkošanai, ko parāda ziemā ceļu nomalēs esošās sniega kaudzes. Velojoslu ierīkošana ļauj ātrāk attīstīt velo infrastruktūru, jo ir lētāka un īstenojama ātrāk nekā jaunu veloceļu būvniecība.