Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Svētdiena, 29. decembris
Solveiga, Ilgona

Vilciens vienā stāvā, mašīnas - otrā

Iedomājieties ielu, no kuras nav jāizved sniegs un kur šoferiem nav jānīkst sastrēgumos, - pie tādas tikt Rīgai piedāvā Jānis Nīmanis, kuram dzimusi doma būvēt automaģistrāli virs dzelzceļa sliedēm, savukārt virs tās nākamajā līmenī - autostāvvietas, bet vēl augstāk - birojus, veikalus un dzīvokļus. Transporta būvju projektētājs Jānis Bidzāns ideju kopumā sauc par interesantu, jo sliežu tīkls pilsētā ir plašs, bet dzelzceļa malas stāv neizmantotas.

Taču viņš satiksmes problēmas Rīgā neuzskata par tik lielām, lai izvēlētos šādu sarežģītu risinājumu. «Drīzāk pret» noskaņoti arī domnieki un ierēdņi.

Cik tas maksās?

J.Nīmanis pēc izglītības nav inženieris, taču savulaik strādājis par darbu vadītāju gāzesvadu būvniecībā. Ideja par automaģistrāli virs dzelzceļa neesot špikota no ārzemēm, bet radusies, «sēžot korķos», un tuvākajā laikā viņš grasās to patentēt. J.Nīmanis izpētījis, ka gandrīz visur Rīgā sliežu ceļi ir pietiekami plati, lai izveidotu maģistrāli ar četrām joslām katrā braukšanas virzienā, pa kuru varētu pārvietoties ar ātrumu 70 km/h. Tur, kur nepieciešams, varētu veidot ar pilsētas ielām savienojošas estakādes, kas atšķirībā no krustojumiem ar luksoforiem neradītu sastrēgumus.

Amatpersonas ideju novērtē atzinīgi, taču tūlīt skaita argumentus pret. Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta vadītājs Gvido Princis vēstulē J.Nīmanim uzsver, ka ieceri vajag apsvērt no kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanas viedokļa un tās īstenošana prasa būtiskus labojumus Latvijas būvnormatīvos. «Tas ir mežonīgi dārgs projekts, lai arī no satiksmes viedokļa atbalstāms,» saka deputāts Olafs Pulks (JL). «Tas pēdējais jautājums - cik tas maksās? - ir pats svarīgākais no visiem,» uzskata domes Pilsētas attīstības komitejas vadītājs Sergejs Dolgopolovs (SC).

Latvijas dzelzceļa (LDz) pārstāvji, kas par J.Nīmaņa ideju uzzināja no Dienas, plašu komentāru sniegt nevarēja. Uzņēmuma attīstības direktors Māris Riekstiņš gan vēlreiz minēja, ka līdzīgas idejas nereti ir dzīvotspējīgas, tomēr to realizēšana ir ļoti dārga.

Tehniski paveicams

Tunelis zem Meža kapiem arī būs ļoti dārgs, bet to pašvaldība pašlaik apsver būvēt Ziemeļu koridora projekta ietvaros, pārmetumus neizprot J.Nīmanis. Viņš skaidro, ka daļu viņa projekta izmaksas var segt privātie uzņēmumi, kas būs ieinteresēti savā īpašumā iegūt visu, kas augstāks par trešo stāvu, - autostāvvietas, birojus, veikalus, dzīvokļus. «Bet, ja projekts neatbilst normatīviem, tad kāda problēma ir tos izmainīt?» viņš noteic.

J.Bidzāns, kurš projektējis vairākus svarīgus satiksmes objektus Rīgā, uzskata, ka tehniski projektu īstenot ir iespējams. Savulaik pat izskanējusi doma par tramvaja satiksmi virs dzelzceļa sliedēm. Ja pilsēta nolemj priekšlikumu izskatīt, tad tas jādara kontekstā ar dzelzceļa attīstību. «Zinu to saimniecību, kas iet gar sliedēm. Piemēram, šķērsojuma izbūves gadījumā ir grūti atrast vietu pat ceļa zīmes stabam. Tur ir pilns ar komunikācijām,» dažas no risināmajām problēmām ieskicē J.Bidzāns.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?