Diena saņēma informāciju, ka ar uzrakstu «pieņemam e-talonus» braukā SIA DMK mikroautobusi, bet ar šo firmu jaunais pārvadājumu līgums nav noslēgts. RMS Plānošanas daļas vadītājs Andrians Boldans skaidro, ka RMS no piegādātāja joprojām nav saņēmusi visus mikroautobusus, tādēļ trūkstošos turpina nomāt no citiem uzņēmumiem. Pēc viņa teiktā, patlaban RMS ir piegādāti 110 jaunie mikroautobusi. Visus - kopumā 160 - tagad sola maijā. RMS vadītājs Vitālijs Komars Dienai iepriekš gan saucis dažādu jauno mikroautobusu skaitu pēc pilnīgas tīkla pārņemšanas. Sākotnējā līgumā bija runa par 200 vienībām, taču RMS nepieciešamo busiņu skaitu samazinājis, mainot maršrutu tīklu.
Situācija, kad pasažierim ir grūti atšķirt regulāro pārvadātāju no neregulārā, ir īpaši strīdīga, tāpēc ka neregulārie pārvadātāji tiek pastiprināti kontrolēti un to pasažieriem ir nācies rakstīt paskaidrojumus. Neregulārie pārvadātāji oficiāli it kā apkalpo konkrētu firmu darbiniekus un ģimenes locekļus uz līguma pamata, kas gan realitātē tā nenotiek, jo pārvadāti tiek visi, kas paceļ roku un aptur busiņu. Vēl viena problēma - ieraugot samērā vecu busiņu, cilvēki bieži vien rēķinās ar to, ka brauciens maksās 70 eirocentu skaidrā naudā, jo tāds joprojām ir neregulāro pārvadātāju tarifs. Taču, ja tas ir RMS iznomātais buss, braukšanas maksa skaidrā naudā ir viens eiro - protams, ja nav e-talona ar tajā ielādētiem mikroautobusa braucieniem. A. Boldans Dienai norādīja, ka vienīgais veids, kā atšķirt neregulāro pārvadātāju no regulārā, ir maršruta zīme ar numuru - regulārajiem tas ir trīsciparu skaitlis, neregulārajiem - visbiežāk divciparu.
Diena iepriekš jau vēstīja, ka RMS licencēšanas komisijai iesniedza vairākus priekšlikumus maršrutu tīkla pārkārtošanai, izsakot vēlmi izveidot reisu uz lidostu. Jaunākā informācija liecina, ka šāds reiss tiks atvērts ne ātrāk kā maijā, jo tas vēl jāsaskaņo Autotransporta direkcijā.
RMS uzvarēja SIA Rīgas satiksme konkursā par pārvadājumiem mikroautobusos, izspiežot no tirgus vairākus līdzšinējos šī pakalpojuma sniedzējus, kuri turpināja darbību kā neregulārie pārvadātāji. Izmaiņas likumos, kas ļautu ierobežot neregulāro pārvadātāju darbību, uz priekšu nevirzās, un līdz šim arī Rīgas domes atbildīgo institūciju darbības bijušas visai nevarīgas. 15. martā notikušajā partijas Gods kalpot Rīgai kongresā neregulāro pārvadātāju darbību kā problēmu Rīgā atzina arī Rīgas domes Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas komitejas priekšsēdētājs Dainis Turlais, kura vadītā komiteja šim jautājumam iepriekš nebija pievērsusies.