Katrai pusei ir savs skaidrojums, bet, iespējams, ir arī kādi neafišēti motīvi, kas var būt tiklab cīņa par ietekmi vai arī nevēlēšanās atstāt šo posteni partneriem. E. Rinkēvičs ir tuvu stāvošs Zatlera Reformu partijas līderim Valdim Zatleram, kura vēl kā Valsts prezidenta Maskavas vizītes sagatavošanā liela loma bija arī viņa kancelejas vadītājam E. Rinkēvičam. Koalīcijas pārstāvju sacītais liecina, ka ar premjeru Valdi Dombrovski, satiksmes ministru A. Roni un ekonomikas ministru Danielu Pavļutu jau bija saskaņota E. Rinkēviča kandidatūra, bet koalīcijas pārstāvju sanāksmē pirms nedēļas pret viņu iebildis Vienotības frakcijas vadītājs Dzintars Zaķis un arī Vienotības līdere, Saeimas priekšsēde Solvita Āboltiņa, tas parāda, ka viņai varētu būt lielāka ietekme partijā nekā premjeram.
V. Dombrovskis žurnālistiem atzina, ka iebildumi savā ziņā ir saprotami, jo Latvijai svarīgi, lai starpvaldību komisijas darbā uzsvars būtu uz ekonomiskajām attiecībām, ko var pazaudēt, līdzpriekšsēdētāja amatam deleģējot citas jomas pārstāvi. Tas var likt arī Krievijas pusei rīkoties līdzīgi. Taču no Lietuvas komisiju arī vada ārlietu ministrs, kas tātad ir iespējams. To atgādināja arī E. Rinkēvičs, kurš norādīja, ka arī komisijas sekretariāts atrodas Ārlietu ministrijā. Taču galvenais arguments ir nepieciešamība starpvalstu sadarbību īstenot plašākā spektrā, ciešāk sasaistot arī ekonomisko un diplomātisko dienestu darbību un apzinoties politisko procesu nozīmi. Dz. Zaķis no ZRP neesot sadzirdējis pietiekamus argumentus, kuru dēļ būtu jālauž līdzšinējās tradīcijas.
Līdz šim no Latvijas starpvaldību komisiju ārlietu ministrs nav vadījis. Vairākkārt to darījuši satiksmes ministri - 90. gadu otrajā pusē par komisijas līdzpriekšsēdētāju iecēla satiksmes ministru Anatoliju Gorbunovu (LC), kurš bija arī premjera biedrs. No Krievijas komisiju toreiz vadīja vicepremjers Valērijs Serovs. Arī Ainārs Šlesers (LPP) kā komisijas līdzpriekšsēdētājs bija ne tikai satiksmes ministrs, bet kādu laiku - arī premjera biedrs. Kad 2007. gadā starpvaldību komisijas līdzpriekšsēdētājs bija finanšu ministrs Oskars Spurdziņš (TP), no Krievijas puses šie pienākumi bija uzticēti transporta ministram Igoram Levitinam, ar kuru kopā šajā postenī ir strādājis arī ekonomikas ministrs Artis Kampars (Vienotība).